10 بازنده بزرگ در دنیای فوتبال +عکس

کدخبر: ۳۳۴۸۵۳
اقتصاد نیوز:پس از آنکه مالدینی خودش را بزرگترین بازنده دنیا نامید، با دیگر بازنده های بزرگ فوتبال آشنا شویم.
10 بازنده بزرگ در دنیای فوتبال +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پائولو مالدینی یکی از بزرگترین فوتبالیست ها تاریخ فوتبال بوده و کمتر بازیکنی است که به اندازه او بازی کرده باشد و جام برده باشد.

ستاره اسبق ایتالیا و باشگاه میلان 25 جام در کارنامه خود ثبت کرده است. هفت بار قهرمان سری آ ، 5 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک بار قهرمان جام باشگاه های جهان شده است.  

ولی خود مالدینی نظر متفاوتی دارد و نگاهش نیز جالب توجه است.

وی در لایو اینستاگرام با کریسین ویری گفت: من بزرگترین بازنده دنیا هستم.

مالدینی ادامه داد: بگذارید توضیح بدهم. من جام های زیادی بردم ولی 3 بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خوردم. یک بار در سوپرکاپ اروپا باختم، یک بار در فینال جام جهانی، یک بار در فینال جام ملت های اروپا، یک بار در نیمه نهایی جام جهانی و این می تواند همینطور ادامه داشته باشد.

این توضیحات مالدینی باعث شد تا مارکا گزارشی در خصوص 10 بازنده بزرگ دنیا با این نگاه را منتشر کند.

خاویر ماسکرانو

ستاره آرژانتینی بیش از 20 بار جام قهرمانی را بدست آورد. 6 بار قهرمانی لیگ در تیم های کورینتیانس، ریورپلاته و بارسلونا، 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و 2 مدال طلای المپیک را کسب کرده است.

اما ماسکرانو یکی از نسل های بازنده آرژانتین در کنار هیگواین، دی ماریا، آگوئرو و مسی حساب می شود.

او در 11 فینال شکست خورده است یک بار بیشتر از لئو مسی آن هم در جام جهانی 2014 و در کوپا آمریکا سال های 2004، 2007، 2015 و 2016 بازنده شده است.

پاتریس اورا

ستاره فرانسوی هر جا که رفته توانسته قهرمان شود. وی 21 بار جام قهرمانی را بالای سر برده است. ولی اورا بیشتر از هر کس دیگری در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است.

وی 4 بار در فینال لیگ قهرمانان بازنده شده است. اولین آنها با سال 2004 بازمی گردد که با موناکو به پورتوی مورینیو باخت. اورا 3 بار در سال های 2009 ، 2011 و 2015 به بارسلونا باخته است.

وی همچنین در فینال جام ملت های اروپا مقابل پرتغال شکست خورد و نتوانست قهرمان اروپا شود.

آرین روبن

روبن نیز به مانند ستاره های فوق در هر جا که رفته جام بدست آورده است. روبن 30 قهرمانی در کارنامه خود ثبت کرده است.

ولی روبن در 6 فینال نیز بازنده شده است. 2 بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا، 3 بار در سوپرکاپ و یک بار نیز در فینال جام جهانی 2010 مقابل اسپانیا که یک تک به تک معروف را مقابل کاسیاس از دست داد.

میشل بالاک

ستاره آلمان 13 بار قهرمان شده است ولی در سال 2002 با آلمان یک ناکامی بزرگ را به ثبت رسانید.

وی در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید با بایرلورکوزن شکست خورد. در جام حذفی آلمان نیز مقابل شالکه باخت.

بالاک در سال 2008 نیز با آلمان در فینال جام ملت های اروپا مقابل اسپانیا شکست خورد و در لیگ قهرمانان اروپا جام را با چلسی به منچستریونایتد بخشید.

طی بازی در تیم های کایزرسلاوترن ، لورکوزن، بایرن مونیخ و چلسی بالاک 6 بار فینال شکست خورده است.

هکتور کوپر

مربی آرژانتینی تنها مربی حاضر در این لیست است. کوپر در 1996 با لانوس قهرمان جام باشگاه های آمریکای جنوبی شد. در سال 1998 با مایوروکا قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد و در سال 1999 نیز با والنسیا جام سوپرکاپ اسپانیا را بالی سرد برد.

ولی کوپر 6 بار در فینال شکست خورده است که بیشتر اهالی فوتبال این موارد به یاد دارند.

کوپر با والنسیا 2 بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد. در 2 سال متوالی مقابل رئال مادرید و بایرن مونیخ جام قهرمانی را از دست داد.

او اسکودتو را با اینترمیلان از دست داد و در جام حذفی یونان و جام ملت های آفریقا با مصر نیز جام قهرمانی را از دست داد.

الساندرو دل پیرو

یکی دیگر از ستارگان بزرگ فوتبال اروپا اسطوره فوتبال یوونتوس است که 15 قهرمانی بدست آورده است.

او در سال 1996 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد ولی در 3 سال 1997، 1998 و 2003 این جام را از دست داد.

البته او نیز با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد و یکی از مهره های کلیدی تیمش در پیروزی مقابل آلمان میزبان بود.

لوتار ماتئوس

اسطوره فوتبال آلمان نیز توانست 26 بار قهرمانی را جشن بگیرد و رکورد حضور در 5 جام جهانی را به ثبت رساند.

اوج دوران او به جام جهانی 1990 باز می گردد که با آلمان نیز قهرمان شد تنها 10 سال پس از قهرمانی در جام ملت های اروپا که در سال 1980 بدست آمد.

ماتئوس ولی 2 بار در فینال جام جهانی مقابل آرژانتین و ایتالیا شکست خورده است. او همچنین در یوفا کاپ مقابل اینتراخت فرانکفورت شکست خورد.

ماتئوس همچنین 2 بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو و منچستریونایتد طعم شکست را تجربه کرد.

گونزالو هیگواین

کمتر بازیکن و مهاجمی است که به مانند ال پیپیتا گلزنی کرده باشد. هیگواین 3 بار قهرمان لالیگا ، یک بار قهرمان کوپا، 2 بار قهرمان سوپرکاپ با رئال مادرید شده است.

هیگواین با ناپولی نیز قهرمان کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا شده است. با یوونتوس نیز 2 بار اسکودتو را برد و 2 بار نیز قهرمان کوپا ایتالیا وبا چلسی نیز قهرمان یورو لیگ شد.

ولی این ستاره آرژانتینی 5 بار در فینال شکست خورده است. او با آرژانتین در جام جهانی 2014 و کوپا آمریکا در سال 2016 و 2015 طعم شکست را تحربه کرده است. وی با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان شد و با چلسی در جام اتحادیه فینال را باخت.

وی همچنین یکی از عوامل شکست آرژانتین در جام جهانی 2014 و کوپاآمریکا 2015 بود و خیلی از طرفداران وی را به عنوان عامل اصلی باخت خواندند.

جانلوییجی بوفون

یکی از بزرگترین دروازه بانان دنیا توانست 23 بار قهرمانی را جشن بگیرد. او تقریبا همه چیز را برده است و تنها نتوانسته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

بوفون 3 بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2003، 2015 ، 2017 قهرمانی را از دست داده است. با پارما در سال 2002 در کوپا ایتالیا باخت و با پاریس در جام حذفی قهرمانی را به رن فرانسه تقدیم کرد.

آنتونی دی آویلا

ستاره کلمبیایی تا 47 سالگی در دنیای فوتبال بازی کرد. دی آویلا 9 بار قهرمان لیگ شد ولی هیچگاه به سلطان فوتبال آمریکای جنوبی بدل نشد.

او 5 بار تاکنون فینال ها را هر بار به شکلی از دست داده است تا به دهمین بازنده بزرگ فوتبال دنیا لقب گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید