احمد توکلی: در شهرداری زمان قالیباف تخلف شده/ به شورای نگهبان نامه ارسال کردم اما پیگیری نکرد

کدخبر: ۳۳۴۹۱۶
اقتصادنیوز : رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: بنده مخالف فساد و سوءاستفاده هستم و اینها را بنا به دلایل سیاسی نمی‌گویم، در واگذاری‌های شهرداری جرم و تخلف صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا ،احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت، در واکنش به اینکه برخی از مدعیان ریاست مجلس یازدهم بر سابقه اجرایی خود تاکید دارند در صورتی که در همین سوابق اجرایی مذکور تخلفات فراوانی صورت گرفته است، گفت: چرا تا پیش از این در این مورد صحبت نمی‌کردید و سوال نمی‌کردید آقای قالیباف پرونده دارد یا نه؟! ما در سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت یک بار پرونده‌های شهرداری را بررسی کردیم، نه کسی مانع ما شد و نه کسی از ما حمایت کرد و هر چیزی هم که در آنجا دیدیم صراحتا اعلام کردیم و گفتیم تخلفی صورت گرفته اما در همان زمان هم رسانه‌ها من را همراهی نکردند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: بنده مخالف فساد و سوءاستفاده هستم و اینها را بنا به دلایل سیاسی نمی‌گویم، در واگذاری‌های شهرداری جرم و تخلف صورت گرفته است.

توکلی با تاکید بر اینکه بررسی در مورد این تخلفات باید پیش از ورود به مجلس صورت می‌گرفت، تصریح کرد: وقتی یک نفر می‌خواهد نماینده مجلس شود، شورای نگهبان صلاحیت آن فرد را بررسی می‌کند بر همین اساس، من نتایج بررسی‌هایی که انجام دادم را در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک و سنگین، نمی‌کند.

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت ادامه داد: بحث این است که حتی در این موقعیت هم از نظر تکلیف شرعی می‌توانید نامه بزنید و تخلفاتی که مشاهده می‌کنید را عنوان کنید. وقتی که من در آن نامه نوشتم، فاسدند گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد. در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است. در حال حاضر هم طرح این مباحث نتیجه بخش نیست و حتی موجب اشتباه می‌شود.

توکلی در رابطه با راه‌حل و راهکار برخورد با این قبیل فسادها اظهار کرد: روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد باتوجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رأی بگیرند. این گونه اقدامات سیاسی کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد.

این نماینده ادوار مجلس در پایان با بیان اینکه «گر چه وصالش نه به کوشش دهند/ هر قدر ای دل که توانی بکوش» خاطرنشان کرد: در دوره انتخابات مجلس دهم در مورد افرادی که نامزد بودند، موارد و مدارک دیر به دست‌مان رسید و به همین دلیل چیزی هم نگفتیم چراکه متهم به تخریب‌کاری می‌شدیم. همچنین اخیرا دیده‌بان عدالت با صراحت علیه یکی از روسای کمیسیون عالی مواردی را به شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا در پاسخ به ما گفت، موارد مذکور صحت ندارد. ما وظیفه خود را انجام دادیم اما اثر نکرد. اما در نهایت وقتی شورای نگهبان هم قبول نمی‌کند باید آنقدر تکرار کرد که خود افراد واکنش نشان دهند چون تکرار، اثر دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید