هیچ چیز از ترامپ بعید نیست/ برای اقدامات غیرمنتظره او آماده باشید

کدخبر: ۳۳۴۹۳۴
اقتصادنیوز؛ روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی درباره احتمال شکست ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ نوشت: هیچ چیز از ترامپ بعید نیست. خود را برای اقدامات او آماده کنید زیرا وی برای پیروزی در انتخابات نوامبر از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد. مردی که می‌تواند نواری از صدای خود را که در آن با افتخار از آزار و توهین به زنان صحبت می‌کند، انکار کند، قادر به انجام هر کاری هست.
هیچ چیز از ترامپ بعید نیست/ برای اقدامات غیرمنتظره او آماده باشید

به گزارش اقتصادنیز به نقل از فارس؛ بعد از توصیه مضحک و خطرناک دونالد ترامپ درباره تزریق مواد ضدعفونی‌کننده خانگی به بدن برای جلوگیری از ویروس کرونا، حزب جمهوری‌خواه درباره مفید بودن جلسات روزانه ترامپ برای آینده سیاسی او و اعضای این حزب مردد شده ‌است.

در جدیدترین اظهارنظر، روز پنجشنبه ترامپ ایده تزریق مواد ضدعفونی‌‌کننده برای مقابله با همه‌گیری کرونا را مطرح کرد. اقدامی که کارشناسان پزشکی آن را خطرناک توصیف کرده‌اند. ترامپ در همین سخنان، استفاده از اشعه ماوراءبنفش را هم برای پیشگیری از بیماری کرونا برخلاف دانسته‌های علمی توصیه کرده بود.

به دنبال انتقاداتی که بعد از این ادعا مطرح شد، دونالد ترامپ گفت که شوخی کرده و از موضع خود عقب کشید. در حالی که در توئیت او نشانی از شوخی نبود.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت: کروناویروس به طور کامل شکل انتخابات پیش‌روی آمریکا را تغییر داده است. اقتصاد در وضعیت وخیمی قرار دارد. مردم مضطرب هستند و ترسیده‌ا‌ند. ترامپ در نظرسنجی‌ها افت داشته و چشم‌انداز آینده خوب به نظر نمی‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است همانطور که نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد، تعدادی از اعضای حزب جمهوری‌خواه شباهتهایی بین زمان کنونی و سال ۲۰۰۶ می‌بینند:

در سال ۲۰۰۶ افزایش خشم از عملکرد جرج بوش و نارضایتی به دلیل جنگ عراق، دموکراتها را بر آن داشت که کنگره را بازپس بگیرند؛ دو سال بعد، آنها ریاست‌جمهوری را به لطف همین فضای ضد منصوبان در قدرت و بحران غیرمنتظره‌ سقوط اقتصادی سال ۲۰۰۸ که به نفع آنها تمام شد، از آن خود کردند. این دو انتخابات (انتخابات کنگره در سال ۲۰۰۶ و ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۰۸) به شکلی تاثیرگذار مخالفتی مداوم با حکومت جمهوری‌خواهان بود؛ حالا هم حزب جمهوری‌خواه می‌ترسد ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ تکرار همان سناریو باشد.

نیویورک تایمز افزود: اما به کسانی که این را نوعی دلگرمی می‌دانند به این معنا که ترامپ ضعیف شده و آسیب‌پذیر است باید گفت ترامپ جرج دبلیو بوش نیست. حزب جمهوری‌خواه هم با سال ۲۰۰۶ بسیار متفاوت است. محیط فرهنگی هم به گونه‌ای نیست که رسانه‌های اجتماعی خام و نوپا باشند.

ترامپ به عنوان یک انسان و سیاستمدار پر از نواقص است. برای او حقیقت، نیاز به گفتن یا پذیرش آن، بی‌معناست. ترامپ از گفتن هر چیزی یا انجام دادن هر کاری که فکر می‌کند، به او کمک خواهد کرد، ابایی ندارد. او به جز اینها، هیچ اصول دیگری ندارد. به اخلاقیات و وجدان پایبند نیست. تنها با کسانی پیوند اتحاد دارد که از وی حمایت و در راستای تعهد او به خودتبلیغی یاری‌اش می‌کنند.

بنابر این گزارش، سال ۲۰۱۶ زمانی که نواری از صدای ترامپ بیرون آمد که در آن با غرور درباره آزار جنسی زنان حرف می‌زد، جمهوری‌خواهان نگران شدند. آنها به صورت علنی دونالد ترامپ را رد کردند و از او خواستند از رقابتهای انتخاباتی کنار بکشد.

روزنامه نیویورک تایمز آن زمان درباره غیرعادی بودن رفتار ترامپ و استفاده از زبان مبتذل و خشن در ارتباط با زنان، درست یک ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و ضربه شدیدی که وی به حزب جمهوری‌خواه به عنوان نماینده این حزب در انتخابات وارد کرد، نوشت.

اما حالا با گذشت زمان مشخص شد که این آسیب کوتاه‌مدت بود. حزب جمهوری‌خواه باز هم به سمت ترامپ خواهد رفت. در واقع این حزب به دست او بازسازی می‌شود و تنها به او وفادار می‌ماند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: قبل از مناظره با هیلاری کلینتون (نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶) و درست دو روز بعد از منتشر شدن نوار مذکور، ترامپ گروهی از زنان را که بیل کلینتون را به رفتار ناشایست جنسی متهم کرده بودند، به عنوان مهمان مناظره دعوت کرد. هیچ کسی نمی‌توانست این نقش را بی‌شرمانه‌تر از ترامپ ایفا کند. برای ترامپ که دست و پا می‌زد تا خودش را نجات دهد، هیچ چیزی قبیح نبود.

ترامپ در مناظره حرفهای وقیحانه خود را درباره آزار زنان که با افتخار به زبان آورده بود انکار کرد و گفت: «هیچ کس به اندازه من برای زنان احترام قائل نیست»؛ دروغی دیگر.

این که چطور در همان ساعتهای اولیه انتشار نوار ترامپ، اولین سری ایمیل‌های به سرقت رفته از رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر شد، بسیار روشن به نظر می‌رسد. بعد از انتشار نوار، در برخی نظرسنجی‌ها ترامپ با افت شدیدی مواجه شد اما نه همه آنها. زیرا پایگاه او (حزب جمهوری‌خواه) متعصبانه وفادار است. نظرسنجی پالتیکو/مورنینگ کانسالت در آن زمان تنها یک درصد کاهش را نشان داد. «مگان مک‌کارتی»، کارشناس موسسه مورنینگ کانسالت در آن زمان نوشت: آمار ترامپ به لطف وفاداری پایگاه جمهوری‌خواه پایدار ماند.

نیویورک‌تایمز نوشت: همه اینها گفته شد تا به این نتیجه برسیم که شکست ترامپ آسان نخواهد بود. ناکارآمدی و عملکرد به شدت نامناسب او در مقابله با همه‌گیری کرونا باعث محکومیتش نمی‌شود. ترامپ تا آخرین توان برای باقی ماندن در قدرت مبارزه خواهد کرد. هرگز هیچ تقصیری را نخواهد پذیرفت. او همینطور به دروغگویی ادامه خواهد داد و کسانی که حمایتش می‌کنند هم پشت او را خالی نمی‌کنند و در هر مرحله پابه‌پای وی خواهند رفت.

حتی «جو بایدن»، نامزد احتمالی دموکراتها در انتخابات ۲۰۲۰ و رقیب ترامپ فکر می‌کند که او تقویم انتخابات را تغییر خواهد داد. وی بابت احتمال لغو شدن انتخابات سال جاری نگران است.

بایدن به تازگی گفت: حرفهای من را به خاطر بسپارید. فکر می‌کنم او انتخابات را به تعویق خواهد انداخت، کمی فکر کنید ببینید چرا این انتخابات نباید برگزار شود.

نیویورک تایمز در پایان نوشت: هیچ چیز از ترامپ بعید نیست. خود را برای اقدامات او آماده کنید زیرا وی برای پیروزی در انتخابات نوامبر از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد. مردی که می‌تواند نواری از صدای خود را که در آن با افتخار از آزار و توهین به زنان صحبت می‌کند، انکار کند، قادر به انجام هر کاری هست.

مرکز دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یک هزار و ۱۲۶ مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۵۴ هزار و ۸۸۱ نفر رسید. آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به ۹۶۵ هزار و ۷۸۵ نفر رسیده است و نیویورک همچنان با ۲۹۳ هزار و ۹۹۱ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۲۷۵ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر گزارش کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید