ورود ۷۰ کامیون نظامی آمریکایی به سوریه

کدخبر: ۳۳۵۰۵۲
اقتصادنیوز: منابع خبری دوشنبه شب از ورود ۷۰ کامیون آمریکایی حامل تسلیحات و تجهیزات از عراق به شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا تارنمای دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ۷۰ کامیون متعلق به نیروهای آمریکایی روز دوشنبه از گذرگاه مرزی «الولید» عراق وارد دو پایگاه «تل‌بیدر» و «قصرک» در شمال شرق سوریه شدند.

نظامیان آمریکایی با نقض قوانین بین المللی شامگاه یکشنبه نیز یک کاروان شامل ۳۰ خودروی نظامی حامل مواد و تجهیزات نظامی را از عراق وارد پایگاه نظامی آمریکایی قصرک واقع در حومه شهر القامشلی کردند.

در همین حال شبکه خبری المیادین روز دوشنبه گزارش داد؛ آمریکا یک کاروان (احتمالا) حامل عناصر داعش را از سوریه به سمت مرزهای عراق انتقال داده‌است.

نیروهای آمریکایی از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی در مناطق شرقی سوریه و نزدیک مرزهای عراق مستقر شده و نزدیک به ۱۹ پایگاه در این مناطق ایجاد کردند.

در برخی مقاطع این نیروها با اعزام به عراق و پایگاه های امریکا در عراق کاهش یافتند ولی در ماه‌های اخیر با هدف اشراف بر میادین نفتی سوریه باردیگر شماری از این نیروها در اطراف حوزه‌های نفتی و گازی سوریه مستقر شده‌اند.

دولت سوریه بارهای خواستار خروج این نیروهای اشغالگر شده‌ ولی آمریکا توجهی به این درخواست‌ها ندارد و همچنان به صورت تجاوزکارانه و غیرقانونی نیروهای خود را حفظ کرده و حتی به تروریست‌ها و برخی نیروهای محلی در کردستان عراق نیز کمک‌های نظامی و آموزشی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید