سازمان ملل: برای ۷۰۰ میلیون فقیر در جهان ۹۰ میلیارد دلار نیاز است

کدخبر: ۳۳۵۰۷۴
اقتصادنیوز :مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام داد، یک بودجه ۹۰ میلیارد دلاری می‌تواند باعث تامین درآمد، غذا و تدابیر بهداشتی-درمانی ویژه دوران شیوع کرونا برای ۷۰۰ میلیون نفر از آسیب‌پذیرترین و فقیرترین مردم جهان شود؛ این مبلغ تنها معادل یک درصد از هشت تریلیون دلاری است که ۲۰ کشور ثروتمند اول جهان به عنوان بسته‌ای برای حمایت از اقتصاد جهانی به کار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و امدادرسانی، در اظهاراتی ویدیویی گفت، اکثر کارشناسان معتقدند اوج شیوع بیماری کووید ۱۹ هنوز دامن فقیرترین بخش‌های جهان را نگرفته است اما این اوج ممکن است طی سه تا شش ماه آینده رخ دهد.

او هشدار داد، حدود ۷۰۰ میلیون نفر معادل ۱۰ درصد از جمعیت جهان در طبقه آسیب پذیرترین‌ها قرار داشته و در حدود ۳۰ تا ۴۰ کشوری که تا کنون کمک بشردوستانه دریافت کرده‌اند متمرکز بوده و این گروه با تداوم شیوع ویروس و اعمال تدابیر محدودیت‌آمیز و قرنطینه اجباری از سوی دولتها با هدف مقابله با آن، با افت شدید درآمدشان مواجه خواهند شد.

لوکاک خاطرنشان کرد: اگر شما دنبال این بودید که از آنها در برابر این افت شدید درآمد محافظت کنید احتمالا می‌توانستید با یک بودجه حدود ۶۰ میلیارد دلار این کار را بکنید.

وی ادامه داد: با بودجه‌ای حدودا ۳۰ میلیارد دلاری نیز فقیرترین مردم جهان که با تهدید گرسنگی روبرو هستند می‌توانند غذا به دست بیاورند و در عین حال تدابیر بهداشتی لازم برای آنها در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ نیز تامین می‌شود.

لوکاک تصریح کرد، احتمالا دو سوم از مجموع این ۹۰ میلیارد دلار را می‌توان از نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تامین کرد و مابقی آن را نیز با یک بار افزایش کمکها از سوی دولتها به کشورهای در حال توسعه قابل تامین است.

وی ادامه داد، سازمان ملل قرار نیست به دنبال درخواست برای تامین این ۹۰ میلیارد دلار برود اما "چیزی که من دارم توضیح میدهم این است که میزان زیادی از درد و رنجها و تلفات را می‌توان با مبالغ قابل تصوری از بودجه‌ها مهار کرد." 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید