تف کردن در زمین برابر با کارت زرد داور!

کدخبر: ۳۳۵۱۴۴
اقتصاد نیوز:این احتمال وجود دارد که فیفا بعد از شروع مجدد مسابقات در رابطه با پرتاب کردن آب دهان توسط بازیکنان یک دستور جدید اتخاذ کند.
تف کردن در زمین برابر با کارت زرد داور!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آی اسپورت، احتمال از سرگیری مسابقات فوتبال در آینده ای نه چندان دور باعث شده که نگرانی هایی در رابطه با مسئله سلامتی بازیکنان به وجود بیاید. بر همین اساس این احتمال وجود دارد که انجام کار های غیر بهداشتی مانند پرتاب آب دهان نیز منجر به دریافت کارت زرد برای بازیکنان شود چرا که از این دست کارها می تواند احتمال شروع ویروس کرونا را افزایش دهد.

نگرانی‌های به وجود آمده در رابطه با از سرگیری مسابقات واکنش میشل دهوگ، مسئول بخش پزشکی فیفا را در پی داشته است. او درباره غیر بهداشتی بودن پرتاب آب دهان توسط بازیکنان گفت: " این یک روش بسیار معمول در فوتبال به حساب می‌آید که البته خیلی بهداشتی نیست. بنابراین فکر می‌کنم هنگام از سرگرفته شدن فوتبال باید از این اتفاق جلوگیری شود.

با این حال چنین سوالی به وجود می‌آید که انجام این کار ممکن خواهد بود یا خیر. به نظرمن دادن کارت زرد به بازیکنانی که آب دهان خود را به بیرون پرتاب می‌کنند می‌تواند راه گشا باشد.

 

 

 

 

 

این یک مساله غیر بهداشتی است که می تواند به شیوع ویروس کمک کند. این یکی از موضوعاتی است که قبل از آغاز مجدد فوتبال باید به آن فکر کنیم و مراقبش باشیم. من به طور کلی انسان بدبینی نیستم اما در حال حاضر این گونه است."

 

از طرف دیگر دکتر یام بریلی، استاد دانشگاه کمبریج، در این باره می گوید: " اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد و خودش از این موضوع را نداند، ویروس در گلوی او جمع خواهد شد و هنگام بیرون انداختن آب دهان وارد محیط می شود. همچنین ممکن است بازیکنان برای خوشحالی های بعد از گل خود کارهای محدودتر انجام دهند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود. کارهایی نظیر دست دادن پیراهن تعویض کردند و از این دست اقدامات نیز باید کنار گذاشته شود."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید