بارش شدید باران در ۱۵ استان کشور

کدخبر: ۳۳۵۲۳۰
اقتصادنیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش شدید باران در ۱۵ استان طی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در نیمه غربی کشور و مناطقی از شمال شرق بارش باران و در برخی نقاط رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش امروز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، شرق کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی فارس و بوشهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این استان‌ وقوع پدیده تگرگ دور از انتظار نیست، گفت: روز پنج‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) نیز در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه بارشی روز جمعه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) در نوار شمالی کشور به‌ویژه شمال شرق فعال است سپس به‌تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیز سامانه بارشی دیگری از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ابتدا این مناطق و به‌تدریج نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در بیشتر مناطق به جز جنوب شرق شاهد بارش خواهیم بود همچنین امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) دریای خزر و فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مرکز و شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای  ۱۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) نیز کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید