گزارش جنجالی پنتاگون؛ داعش در سایه سیاست‌های ترامپ تقویت شده است/ ۱۸هزار تروریست فعال در عراق و سوریه/ روش‌های جدید کسب درآمد دولت اسلامی

کدخبر: ۳۳۵۲۹۱
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع آمریکا در گزارشی جنجال‌برانگیز اعلام کرد، فعالیت‌های مجدد داعش در عراق و سوریه با اقدامات و سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مرتبط است.
گزارش جنجالی پنتاگون؛ داعش در سایه سیاست‌های ترامپ تقویت شده است/ ۱۸هزار تروریست فعال در عراق و سوریه/ روش‌های جدید کسب درآمد دولت اسلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی تشدید فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه را به سیاست‌های دولت ترامپ نسبت داد.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گفت، اقدام به اصطلاح خروج نیروهای آمریکا از سوریه و عراق در واقع کمک به تقویت داعش و تجمع مجدد آن در این دو کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است، گروه تروریستی داعش فرصتی را برای فعالیت خود بدون مداخله نیروهای آمریکایی پیدا کرد و تبدیل خود از یک قدرت اشغالگر در خاک سوریه و عراق به قدرت شورشگر که فعالیت‌هایش را گسترش می‌دهد، ادامه داد.

براساس این گزارش، داعش بین ۱۴ تا ۱۸ هزار نیروی فعال دارد که عملیات ترور، عملیات انتحاری و سوزاندن محصولات و دارایی‌ها را در سوریه و عراق  انجام می‌دهند و این اقدامات تهدیدی بزرگ برای غیر نظامیان این دو کشور است.

این گزارش پنتاگون نشان می‌دهد که داعش در این کشورها به عنوان مثال از طریق سرقت از قراردادهای بازسازی، راه‌هایی را  برای کسب درآمد پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید