جانسون: به شیب نزولی همه‌گیری کرونا رسیدیم

کدخبر: ۳۳۵۴۶۵
اقتصادنیوز : نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این کشور از رشد همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) عبور کرده و شیب نزولی را طی می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،«بوریس جانسون» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه دولت افزود: هفته آینده طرح جامعی را درباره عبور از شرایط قرنطینه منتشر می‌کنیم تا نحوه از سرگیری چرخه‌های اقتصاد، هم‌زمان با مهار بیماری مشخص شود.

وی گفت که در تنظیم این طرح از مشورت سایر احزاب سیاسی، مراکز علمی و پزشکی بهره گرفته خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس با این حال، پنج شرط را برای اجرای این طرح عنوان کرد و در این باره توضیح داد: باید اطمینان حاصل کنیم که قادر هستیم از سازمان خدمات ملی بهداشت و توانایی آن در مواجهه با کرونا حمایت کنیم.  

وی ادامه داد:‌ همچنین باید مطمئن شویم که آمار ابتلا و جان‌باختگان به صورت پایدار کاهش یافته و از چالش‌های کمبود تجهیزات پزشکی عبور کرده‌ایم.  

جانسون تاکید کرد که در نهایت، هر اقدامی که در زمینه آسان کردن محدودیت‌ها صورت می‌گیرد نباید باعث ایجاد موج جدید همه‌گیری کرونا در کشور شود.  

وی بیان کرد: ما از اوج همه‌گیری کرونا که می‌توانست فاجعه‌بارتر باشد عبور کردیم و اینک می‌توانیم روزنه‌ای از نور را پیش‌ رو داشته باشیم. بنابر این مهم است که اینک کنترل اوضاع را از دست ندهیم و زمینه ورود به چالش جدیدی را مهیا نکنیم.  

این برای نخستین بار در یک ماه گذشته است که نخست وزیر انگلیس پس از کسب بهبودی از ابتلا به کرونا در کنفرانس خبری دولت حاضر شد.

او در ساعات گذشته رشته‌ توئیت‌هایی را درباره ضرورت پایبندی و مدارا کردن با شرایط قرنطینه منتشر کرد.   

با این حال، اعتراض‌های داخلی به ویژه از سوی اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار برای رفع محدودیت‌هایی که او یک ماه پیش برای جلوگیری از شیوع کرونا پایه گذاری کرد، بالا گرفته است.

بیشتر اعضای حزب محافظه‌کار معتقدند که اقتصاد انگلیس تاب تحمل شرایط قرنطینه را برای دوره نامحدود ندارد و زمانی می‌رسد که اقتصاد، مهم‌تر از مهار کرونا خواهد شد.  

در همین پیوند، وزیر دارایی انگلیس هفته گذشته در سخنانی در مجلس عوام، اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود.  

وی یادآور شد: هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست.   

انگلیس هفته آینده درباره تمدید یا آسان کردن شرایط قرنطینه در این کشور تصمیم گیری خواهد کرد.  

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس با فوت ۶۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲۶ هزار و ۷۱۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید