اخرین اخبار درباره افزوده شدن ناوشکن‌های جدید به نیروی دریایی ارتش

کدخبر: ۳۳۵۴۹۳
اقتصادنیوز: فرمانده کارخانجات نداجا درباره زمان الحاق ناوشکن دنا و طلائیه به نیروی دریایی ارتش مطالبی را مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانعباس فاضل‌نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های ناوچه‌های توپ‌دار اظهار کرد: ناوچه های کلاس کمان تا قبل از پیروزی انقلاب باید از دور خارج می‌شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سراغ بومی سازی این ناوچه‌ها رفتیم. ابتدا چهار فروند در ناوگان شمال ساخته شد و سپس هم کار ساخت این ناوچه ها در ناوگان جنوب آغاز شد. 

او سپس دارا بودن ناوگان سطحی و زیرسطحی را دو آرایه مهم و یا ابر سامانه موثر در قدرت دریایی دانست و اظهار کرد: البته در این زمینه پارامترهای بسیاری داریم، اما آنچه اهمیت دارد داشتن ناوشکن‌ها و زیردریایی‌هاست که ما در حوزه ساخت و بازآماد آن‌ها خودکفا هستیم.

امیر دریادار فاضلی‌نیا با بیان اینکه ما در حوزه ساخت ناوشکن‌ها از سالیان قبل با ساخت ناوشکن جماران به خودکفایی رسیدیم، اظهار کرد: ما پس از آن ناوهای دماوند، سهند را الحاق کردیم و امروز هم منتظر تکمیل شدن روند ساخت طلائیه و سپس دنا هستیم تا به زودی آن را به نیروی دریایی ارتش الحاق کنیم.

او افزود: هنگامی که می‌گوئیم ایران قدرت ساخت و طراحی‌های ناوشکن‌های سنگین را دارد، یعنی که کشورمان توان طراحی و ساخت تمام سامانه‌ها و زیرسامانه‌ها را دارد. البته ما این توان را در عمل نیز ثابت کردیم، یعنی هر ناوشکنی که می‌سازیم بلافاصله در رزمایش‌ها نیز شرکت می‌کنند. این یعنی کشورمان به دانش طراحی و ساخت و عملیاتی کردن دست یافته است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش در حوزه زیرسطحی نیز به چنین دانشی دست پیداکرده است. دانش مورد نیاز در زیرسطحی‌ها از دانش سطحی‌ها بسیار پیشرفته‌تر است.

او افزود: باید توجه کنیم که ایران در حوزه ساخت کلاس‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین فعالیت دارد و همچنین در حوزه اورهال و بازآماد نیز با دانش بومی و خودکفا به اوج فناوری دست پیدا کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید