نامه لاوروف به ظریف

کدخبر: ۳۳۵۵۰۶
اقتصادنیوز؛ وزیر خارجه روسیه در نامه ای خطاب به همتای ایرانی خود با مردم ایران به خاطر مبارزه با تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در شرایط کنونی اعلام همبستگی کرد.
نامه لاوروف به ظریف
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با ارسال نامه کتبی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به مردم ایران با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مخالفت با خط مشی ضد بشری آمریکا در زمینه گسترش تحریم های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران اعلام همبستگی کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

جناب آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای وزیر، دوست عزیز

در ابتدا مایلم حلول ماه رمضان که برای تمامی مسلمانان مقدس است را به شما و همکاران وزارت امور خارجه ایران تبریک عرض کنم، آرزوی استقامت و پایداری دارم.

تمایل دارم همبستگی کامل ما با ارزیابی های شما در خصوص خط مشی ضد بشری واشنگتن در زمینه گسترش تحریم های غیر قانونی یکجانبه علیه ایران که همانند بسیاری از کشورهای جهان از شیوع عفونت جدید ویروس کرونا بطور جدی آسیب دیده است را یادآور شوم. این رویکرد اصولی در گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در ۲۱ آوریل سالجاری برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفت.

ضمن نظارت بر پیامدهای سنگین پاندمی برای بسیاری از کشورها و ملت ها، به اهمیت پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در اجلاس سران گروه ۲۰ در ۲۶ مارس سال جاری مطرح شد و در مورد لغو محدودیت های تحویل دارو و مایحتاج اولیه و همچنین تراکنش های خرید آنها بود بیشتر متقاعد می شویم.

روسیه دائما ماهیت غیرقانونی تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران را خاطر نشان می کند. همواره از آمریکا می خواهیم این تحریم ها را لغو کند و مانعی برای مبارزه تمام عیار با عفونت ویروس کرونا ایجاد نکند. کشورهای اروپای غربی را نیز فرا می خوانیم تحت تاثیر ارعاب و تهدید واشنگتن قرار نگیرد و به تعامل با شرکای ایرانی ادامه دهند.

دیپلماسی مصرانه و هماهنگ ما با کشورهای همسو نتایج مشخصی به بار می آورد.گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود به رهبران کشورهای گروه ۲۰ از آنها خواست تحریم های جاری علیه سایر کشورها به منظور مقابله با پاندمی کووید-۱۹ را متوقف کنند. میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از منظر حفظ حقوق بشر اظهارات انتقادی در این خصوص داشت.

مسائل مطرح شده در نامه شما دائما در دیدارهای ما با شرکای خود در مجامع بین المللی، به ویژه در چارچوب بریکس بررسی می شوند.

با توجه به اهمیت بسیاری که به روابط ایران و روسیه معطوف می داریم، در آینده نیز کار فعال دیپلماتیک خو درا ادامه خواهیم داد. همزمان با آن،اجرای برنامه ها و پروژه های بزرگ اقتصادی که روسیه علی رغم فشار تحریم ها و شرایط سخت، در ایران تحقق می بخشد را ادامه خواهیم داد و با این کار از مردم دوست ایران حمایت کاربردی خواهیم کرد .

با بهترین آرزوها،

سرگئی لاوروف

انتهای پیام/ 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید