هشدار اف‌دی‌ای نسبت به داروی درمان کرونا

کدخبر: ۳۳۵۵۶۰
اقتصاد نیوز:سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعیه ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین در بیماران کرونایی هشدار داد.
هشدار اف‌دی‌ای نسبت به داروی درمان کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اطلاعیه‌ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب در بیماران مبتلا به کرونا و طی آزمایشات بالینی هشدار داد. 

هیدروکسی کلروکین و یک داروی مرتبط با آن، کلروکین در حال حاضر تحت آزمایش‌های احتمالی COVID-19 قرار دارند.

این دارو هنوز برای این استفاده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است؛ هیدروکسی کلروکین برای درمان مالاریا، لوپوس اریتماتوز و آرتریت روماتوئید استفاده می شود.

FDA مسئول حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکویی، مکمل‌های غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های ساطع اشعه الکترومغناطیس (ERED)، محصولات دامپزشکی و لوازم آرایشی است.

 سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین یا کلروکین برای COVID-۱۹ در خارج از بیمارستان یا یک کارآزمایی بالینی به دلیل بروز مشکلات احتمالی برای قلب هشدار داد. 

FDA گفت: مصرف این داروها از طریق نسخه‌های سرپایی افزایش یافته است.

به گزارش این سازمان، هیدروکسی کلروکین و کلروکین می‌توانند باعث ایجاد ضربان قلب غیر طبیعی مانند طولانی شدن فاصله QT و ضربان قلب سریع و خطرناک به نام تاکی‌کاردی‌بطنی شوند.

FDA گفت: بیمارانی که دارای مشکلات بهداشتی دیگری مانند بیماری‌های قلبی و کلیوی نیز هستند، احتمالاً هنگام دریافت این داروها در معرض خطر این مشکلات هستند.

این آژانس اعلام کرده است که همچنان به بررسی خطرات مرتبط با استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای COVID-۱۹ می‌پردازد و در صورت دسترسی به اطلاعات بیشتر، آنها را منتشر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید