مصطفی معین: پاندمی کرونا دستاورد توسعه نامتوازن و ناپایدار تمدن بشری است

کدخبر: ۳۳۵۷۰۱
اقتصادنیوز؛ «مصطفی معین» وزیر علوم دولت اصلاحات و رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: وقوع پاندمی کرونا به نوعی دستاورد توسعه نامتوازن و ناپایدار تمدن بشری در دو سده گذشته بوده است، این چالش ملی و جهانی در دل خود می تواند تهدیدهای جدید یا فرصت های نابی را به همراه داشته باشد.
مصطفی معین: پاندمی کرونا دستاورد توسعه نامتوازن و ناپایدار تمدن بشری است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مصطفی معین اظهار داشت: در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگران جوان و سایر همکاران کوشاتر از قبل به مطالعه و پیشنهاد ایده ها و موضوعات جدید تحقیقاتی در این زمینه پرداخته اند و چندین طرح پژوهشی پس از بررسی سریع به دانشگاه و وزارتخانه (نیماد) برای تامین منابع مالی و اجرا پیشنهاد شده است.

وی افزود: الزامات در خانه ماندن، فاصله گذاری، دورکاری و استفاده از اینترنت و فضای مجازی و نیز عدم اتلاف وقت همکاران در ترافیک متراکم و دودآلود خیابان های تهران فرصت بیشتری را برای آنان برای بررسی و مطالعه، نوآوری و بحث و تبادل نظر به وجود آورده است.

معین گفت: از آغاز پاندمی Covid-۱۹ تا این زمان وقفه ای در فعالیت های پژوهشی، آزمایشگاهی و خدمات تشخیصی و درمانی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی (با رعایت دقیق توصیه های بهداشتی) ایجاد نشده است.

فعالیت‌های مرکز در زمینه کرونا

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی به عمل آمده و تلاش جمعی همکاران در مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آسم و آلرژی، از آغاز پاندمی Covid-۱۹ تا این زمان وقفه ای در فعالیت های پژوهشی، آزمایشگاهی و خدمات تشخیصی و درمانی، با رعایت دقیق توصیه های بهداشتی، ایجاد نشده است.

معین افزود: با توجه به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و هماهنگ با سیاست های دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا، طبق برنامه تنظیم شده زیرنظر معاونت مرکز هر کدام از همکاران حداقل ۲ روز در هفته به صورت حضوری و در سایر روزها به صورت دورکاری وظایف خود را انجام می دهند. ارتباط و هماهنگی مستمر میان همکاران و مدیریت مرکز تحقیقات نیز با ایجاد گروه  IAARI در برنامه واتس اپ به وجود آمده است.

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: وقوع پاندمی کرونا به نوعی دستاورد توسعه نامتوازن و ناپایدار تمدن بشری در دو سده گذشته بوده است، این چالش ملی و جهانی در دل خود می تواند تهدیدهای جدید یا فرصت های نابی را به همراه داشته باشد. درس گرفتن و عبرت گیری از این پدیده مخوف و جهانگیر هم بر عهده دولت ها، هم نخبگان علمی و دانشگاهی و هم توده مردم خواهد بود.

دانشگاهیان، پژوهشگران، استادان و دانشمندان جوان با عزمی جدی و انگیزه ای دوچندان می توانند با خلاقیت و نوآوری و تلاش علمی جمعی، چراغ راهی برای برون رفت جامعه و کشور خود از اینگونه بحران ها، پیش بینی و پیشگیری از تکرار آنها و کمک به تامین سلامت و امنیت و پیشرفت جامعه خود باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید