ترفند جدید سارقان در مترو

کدخبر: ۳۳۵۷۲۰
اقتصادنیوز : رئیس پلیس مترو از شگرد جدید سارقان و کلاهبرداران در پوشش دستفروشان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،سرهنگ سعید عطاءاللهی رئیس پلیس مترو  با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به کاهش تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان جرائم در مترو کاهش داشته ، اما اخیراً با معضلی جدید با بحث کلاهبرداری در پوشش دستفروشان مواجه شده‌ایم. 

رئیس پلیس مترو تصریح کرد:‌ در این نوع کلاهبرداری که در پوشش دستفروشان مترو رخ داده، کلاهبرداران در تیم‌های دو تا سه نفره برای دستفروشی اجناس خود در داخل واگن‌ها اقدام کرده و پس از فروش اجناس، هنگامی که مشتری کارت خود را برای پرداخت مبلغ به آنها می‌دهد، کارت را گرفته و در دستگاه پوز کشیده و می‌گویند ارتباط با بانک مورد نظر برقرار نشد.

وی گفت:بلافاصله فرد دیگر گروه دستگاه پوز خود را برای امتحان عرضه کرده و عابربانک مسافر را در دستگاه خود می‌کشد؛ با این ترفند که ارتباط با بانک برقرار نیست کشیدن کارت در دو تا سه دستگاه پوز ادامه یافته و کلاهبرداران با آگاهی از شماره رمز کارت، در فاصله زمانی 5 تا 10 دقیقه مبالغی از حساب مسافر برداشت غیرقانونی می‌کنند. 

وی گفت: پلیس مترو با موضوع کلاهبرداری در پوشش دستفروشی و سوءاستفاده از دستگاه پوز با چنین شگرد جدیدی تاکنون چندین مورد دستگیری داشته است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ تعداد زیادی از شهروندان با توجه به اینکه مبلغ کلاهبرداری ناچیز است عملا شکایت نمی‌کنند، در صورتی که با شکایت افراد، می‌توان این سارقان را شناسایی و دستگیر کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید