غیبت عضو کلیدی کاخ‌سفید در بحران کرونا

کدخبر: ۳۳۵۸۵۳
اقتصادنیوز؛ «سی‌ان‌ان» در گزارشی به نقل از مقامات فعلی و پیشین شورای امنیت ملی این کشور نوشت: در دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا و در حالی که ترامپ با پیامدهای این شیوع درگیر است، یکی از اعضای کلیدی دولت وی که برای همتایان پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در دوران بحران بسیار مفید بوده‌اند، غایب است.

رابرت او برایان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ تعدادی از مقامات فعلی و پیشین شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» به غیبت آشکار «رابرت او برایان» در روزهایی که می‌تواند در مدیریت بحران نقشی کلیدی در دولت آمریکا ایفا کند، پرداختند.

بنابر این گزارش، «رابرت او برایان»، مشاور امنیت ملی ترامپ به شکلی آشکار غایب دولت در روزهای مبارزه علیه کروناست. او مسئولیتهایش را در این روزها به دستیاران ارشدش محول کرده و حتی در جلسات کارگروه ویژه کرونا در دولت آمریکا شرکت نمی‌کند.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان به غیبت خود در بسیاری از رخدادهای عمومی کاخ سفید اذعان کرد، اما در عین حال با رد اتهام کم‌کاری، مدعی شد هر روز با دونالد ترامپ برای صحبت در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا دیدار می‌کند و با متحدان خارجی آمریکا برای هماهنگ کردن واکنشها در تماس است.

او همچنین در این مصاحبه گفت که مدتی زمان برد تا دولت شدت این بحران را درک کند. برایان گفت: در ابتدا کسی متوجه بزرگی این بحران نشده بود.

مقامهای سابق و کنونی به سی‌ان‌ان گفتند که در بین جناح غربی این حس رو به افزایش است که او برایان، وکیل سابق و مسئول مذاکرات درباره گروگانها، از پس این سمت برنمی‌آید و به دلیل کم‌کاری، نفوذش در ترامپ تضعیف شده است.

عملکرد دولت آمریکا در روزهای آغازین همه‌گیری کرونا با انتقادات بسیاری مواجه است. عملکرد واشنگتن کند، غیرمنسجم و پر از اشتباه توصیف شده است. به طور مثال، تولید کیت تشخیص معیوب توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که هفته‌ها اصلاح آن زمان برد و فرصتی شد تا کرونا در این کشور جولان بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید