ساخت تانک آینده + عکس

کدخبر: ۳۳۵۸۵۷
​اقتصاد نیوز:قرارداد ساخت ماشین زرهی جدید در اروپا در چارچوب طرح Main Ground Combat System (MGCS) به امضا دولتهای فرانسه و آلمان رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اسپوتنیک، مقامات آلمان و فرانسه دو توافق نامه با هدف ایجاد سامانه جنگی جدید نیروی زمینی - "تانک  اروپایی آینده" را امضا کردند که جایگزین تانک های فعلی از جمله   تانک آلمانی Leopard 2 و تانک فرانسوی Leclerc AMX-56  خواهند شد.

 به نوشته نشریه La Tribune ، قرار است کار طراحی تانک جدید اروپا تا سال 2030 به پایان رسیده و در سال  2035 اولین تانک های جدید به ارتش های  آلمان و فرانسه  تحویل داده شوند.

ساخت تانک آینده برای اروپا + عکس

​این قرارداد به امضای آنگرت کرامپ - کارن باوئر ، وزیر دفاع آلمان ، و فلورانس پارلی،  همتای فرانسوی وی رسیده است. قرار بود توافق نامه ساخت MGCS از چند سال پیش منعقد شود ، اما طرفین طی مدت طولانی نتوانسته بودند  مسئولیت های خود  را تقسیم کرده و در مورد چگونگی صادرات این ماشین زرهی به توافق برسند.

یادآور می شود که تانک Leopard 2 در سال 1979 ساخته شده و در خدمت ارتش های آلمان ، هلند ، اتریش ، نروژ ، سوئد ، سوئیس ، اسپانیا ، دانمارک ، یونان ، فنلاند و سایر کشورها قرار دارد و تانک Leclerc AMX-56 از سال 1990 تولید شده و ارتش های فرانسه و امارات متحده عربی از ان استفاده می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید