توضیحات سیدمحمد خاتمی درباره ادعای عیسی کلانتری

کدخبر: ۳۳۵۸۷۵
اقتصادنیوز:سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهوری دوره اصلاحات درباره ویدئویی که در آن عیسی کلانتری فعال سیاسی نزدیک به حزب کارگزاران به نقل از وی فتوایی از حضرت امام را نقل می‌کند واکنش نشان داد.
توضیحات سیدمحمد خاتمی درباره ادعای عیسی کلانتری

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کانال تلگرامی عصرما متن پاسخ سیدمحمد خاتمی به‌این شرح است:‌

صحبتهای جناب دکتر عیسی کلانتری درباب آوازخوانی زنان که در آن نسبتی به من داده شده بی اساس است،گرچه درحسن نیت آقای کلانتری تردیدی ندارم ولی اشتباه منافاتی با حسن نیت ندارد.

موضوع از این قرار است که مدیر کل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد

در سوال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسأله بالا را دارد.نه یک‌بار نه دو‌بار، ابدا درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند.

پیشتر #عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در گفتگویی مدعی شد:حضرت امام (ره) آواز خواندن زنان را حرام نمی دانستند.آقای خاتمی می‌گفت امام به بنده دستور دادند که چرا از آواز خواندن خانم‌ها استفاده نمی کنید؟خاتمی می گفت من جرات و جسارت اجرای این کار را نداشتم!آقای خاتمی (وزیر ارشاد وقت) قبل از استعفا در جلسه هیات دولت آن زمان گفتند حضرت امام این جمله را دو بار به بنده درباره آواز خواندن زنان مطرح کردند ایشان حتی دستوراتی به من دادند  اما من جرات بیان و اجرای آن را نداشتم.حضرت امام (ره)  تاکید داشتند «خانم‌هایی که صدای خوبی دارند نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه‌اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل‌ دهیم»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید