سازمان‌بهداشت‌جهانی: واشنگتن هیچ اطلاعاتی درباره منشأ کرونا ارائه نداد

کدخبر: ۳۳۶۰۸۶
اقتصادنیوز: سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این باره که ویروس کرونا منشأ طبیعی ندارد ارائه نداده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «میشائیل رایان» مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت که این سازمان هنوز هیچ اطلاعاتی از آمریکا در این باره که اثبات کند ویروس کووید-۱۹ منشأ طبیعی ندارد دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هنوز هیچگونه اطلاعات یا شواهدی از دولت آمریکا مربوط به منشأ گفته شده درباره ویروس دریافت نکرده‌ایم. از دیدگاه ما، این موضوع همچنان یک گمانه‌زنی باقی می‌ماند و همانند هر شواهد دیگری، ما بسیار مشتاق هستیم تا هرگونه اطلاعاتی که منشأ ویروس را نشان می‌دهد دریافت کنیم.»

رایان اضافه کرد: «بنابراین اگر این اطلاعات و شواهد فراهم باشد، این به دولت آمریکا ارتباط دارد تا تصمیم بگیرد که آیا و چه زمانی این اطلاعات را به اشتراک بگذارد اما سازمان بهداشت جهانی باید بر اساس یک پیشینه اطلاعاتی در این زمینه عمل کند.»

این مقام سازمان بهداشت جهانی افزود: «بنابراین ما بر آن چیزی که می‌دانیم تمرکز می‌کنیم. ما بر شواهدی که داریم تمرکز خواهیم کرد و شواهدی که ما داریم نشان ‌دهنده منشأ طبیعی ویروس است و ما باید به درک بیشتری درباره منشأ طبیعی این ویروس و به خصوص میزبانان واسطه دست یابیم.»

وی تاکید کرد که هرگونه اظهارات درباره منشأ ویروس باید پایه و اساس علمی و نه انگیزه سیاسی داشته باشد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه دولتی چینی «گلوبال تایمز» روز یکشنبه در مقاله‌ای نوشت که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره ادعای خود در خصوص منشأ مصنوعی ویروس کرونا جدید، بلوف می‌زند.

چند روز پیش پامپئو مدعی شده بود که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد که منشأ ویروس کرونا آزمایشگاهی در ووهان چین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید