فرمانده نیروهای مسلح هند، پاکستان را تهدید کرد

کدخبر: ۳۳۶۰۸۸
اقتصادنیوز: در ادامه تنش بین هند و پاکستان، فرمانده نیروهای مسلح هند با اتهام زنی علیه کشور همسایه خود گفت، واکنش مناسبی به پاکستان نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، فرمانده نیروهای مسلح هند روز دوشنبه ارتش پاکستان را تهدید کرد.

ژنرال «ام ناراوان» فرمانده نیروهای مسلح هند در گفت وگو با شبکه خبری «پی تی آی» ارتش پاکستان را به نقض آتش بس و گسیل نیرو به منطقه  پر تنش جامو و کشمیر متهم کرد.

فرمانده نیروهای مسلح هند در این مصاحبه گفت، هندوستان پاسخ متناسبی به تمام اقدامات نقض آتش بس و پشتیبانی از تروریسم پاکستان خواهد داد.

در دو درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی هند و شبه‌ نظامیان در روزهای گذشته  و در منطقه «کشمیر»، 9 نفر کشته شدند. به گفته نیروهای امنیتی هند در درگیری‌های کشمیر، پنج نفر از نیروهای امنیتی و چهار نفر از شبه‌نظامیان کشته شدند.

سرهنگ «راجش کالیا» سخنگوی ارتش هند در خصوص وقایع اخیر در منطقه کشمیر اعلام کرد که چهار تن از پرسنل ارتش از جمله دو افسر، یک پلیس مبارزه با شورش‌ها و دو شبه‌ نظامی بعد از تیراندازی  در روستای «چانگیمول» در نزدیکی «خط کنترل» که منطقه کشمیر را بین پاکستان و هند تقسیم می‌کند، کشته شدند.

اوایل ماه گذشته دستم پنج نظامی هند و 9 شبه‌نظامی در دو درگیری مجزا ظرف مدت دو روز در کشمیر کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

کشمیر بزرگترین منطقه مسلمان نشین هند است و دهلی نو بر سر حاکمیت آن با پاکستان اختلاف دارد. درگیری‌ها در کشمیر از سال 1989 به این سو هزاران کشته بر جای گذاشته است.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و1971  میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.  تنش بین این دو کشور اتمی بهمن ماه پارسال بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید