چشم و گوش بسته وارد بورس نشوید

کدخبر: ۳۳۶۱۵۱
اقتصادنیوز : کارشناس اقتصادی و فعال بازار سرمایه گفت: از علاقه مندان به بورس درخواست می‌شود در صورتی که اطلاعات پایه و اولیه برای فعالیت در این بازار را ندارند سرمایه خود را در موسسات مورد تایید سازمان بورس بگذراند و یا از صندوق‌های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار استفاده کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،محسن کریمی  اظهار کرد: با افزایش حمایت دولت از بازار بورس شاهد حضور مردم در صف‌های طولانی برای دریافت کد معاملاتی این بازار هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از تازه واردین شناختی از این بازار ندارند و با تکیه بر شنیده‌ها و به امید اینکه ظرف مدت کوتاهی سرمایه آنها چند برابر شود، پول‌های خود را به این بازار سرازیر کرده‌اند.

وی توضیح داد: وقتی از تازه واردین بورس سوال می‌شود که با چه دانش و اطلاعاتی وارد این بازار شده و به دنبال خرید سهام هستند اغلب پاسخ می دهند «دوستی دارند که سال‌ها است در بازار بورس فعالیت دارد و از او می‌پرسند چه بخرند، چه سهامی را در چه زمانی بفروشند و ...»

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بورس یک بازار تخصصی است و فعالان آن باید تا حدودی با  تحلیل تکنیکال وضعیت شرکت‌ها، دانش پایه این بازار، مفاهیم مهم مورد استفاده در بورس و ... آشنا باشند تا بتوانند  به جای رفتار هیجانی در خرید و فروش‌ها اصولی رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد شاخص بورس تا حدودی نگران کننده است، گفت: هر چند رونق و رکود از ویژگی‌های اصلی بورس است ولی با توجه به اینکه حجم سرمایه وارده به این بازار طی ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته  به نظر می‌رسد دوره ریزش و اصلاح آن طولانی‌تر از قبل باشد.

کریمی تاکید کرد: از علاقه مندان به بورس درخواست می‌شود در صورتی که اطلاعات پایه و اولیه برای فعالیت در این بازار را ندارند سرمایه خود را در موسسات مورد تایید سازمان بورس بگذراند و یا از صندوق‌های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه لااقل تا هشت ماه آینده روند صعودی رشد شاخص بورس به همین منوال ادامه دارد، گفت: هر چند برای چند ماه آتی وضعیت مناسبی برای بورس ایران پیش بینی می‌شود ولی از مردم درخواست می شود برای ورود به این بازار از سرمایه‌های اضافی خود استفاده کنند و به هیچ وجه ماشین، خانه و یا طلای خود را نفروشند چون طی چند ماه آینده این داریی‌ها هم رشد بی ریسک خود را خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید