معرفی دو داروی موثر بر ویروس کرونا

کدخبر: ۳۳۶۲۴۱
محققان علوم پزشکی در کره جنوبی، با بررسی بر روی ۴۸ دارو دریافتند دو دارو که برای دیگر بیماری‌ها ساخته شده است به درمان بیماری کرونا کمک می کند.
معرفی دو داروی موثر بر ویروس کرونا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محققان علوم پزشکی در کره جنوبی، با بررسی بر روی 48 داروی مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا FDA، دریافتند دو دارو که برای دیگر بیماری‌ها ساخته شده است قادرند به درمان بیماری کرونا نیز کمک کنند.
براساس بررسی محققان، دارو‌های مورد نظر بر روی سلول‌های ورو Vero، سلول‌های کلیه میمون‌های سبز آفریقایی، با موفقیت آزمایش شد.
از این سلول‌ها معمولا برای آزمایش واکسن‌ها استفاده می‌شود.
دکتر سانگون جیون و همکارانش معتقدند نوعی داروی ضد کرم انگل موسوم به نام نیکلوزامید، در برابر ویرس کرونا، بسیار عالی پاسخ داده است؛ پیشتر اثر ضد ویروسی وسیع این دارو نیز شناخته شده بود.
البته یکی از مشکلات این دارو جذب اندک آن است که قدرت آن را کاهش می‌دهد.
داروی دیگر نوعی کورتیکوستروئید استنشاقی موسوم به سیکلزوناید است که به طور معمول برای درمان آسم و رینیت آلرژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دارو نیز در برابر کرونا جواب خوبی داد.
پایگاه خبری یورک آلرت‎‎به نقل از محققان اعلام کرد با توجه به ویژگی‌های ضد التهابی این دارو، می‌توان از آن برای کنترل عفونت‌های کرونا بهره برد؛ خاصیت ضد التهابی این دارو، در کاهش میزان ابرپاسخ سیستم ایمنی در برابر کرونا، که بیمار را به سوی مرگ می‌کشاند، بسیار اهمیت دارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید