آخرین اخبار جهانی کرونا| افزایش مبتلایان اسپانیا و آلمان/ شیب تند شیوع در روسیه و برزیل/ لغو تدریجی قرنطینه در آسیا و اقیانوسیه

کدخبر: ۳۳۶۳۴۱
اقتصادنیوز؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان، علی‌رغم نزولی شدن نمودار ابتلای روزانه، همچنان رو به افزایش است. در روسیه و برزیل شیب صعودی ابتلا تندتر شده است اما در بسیاری کشورهای آسیایی و اقیانوسیه روند تدریجی لغو قرنطینه آغاز شده است.
آخرین اخبار جهانی کرونا| افزایش مبتلایان اسپانیا و آلمان/ شیب تند شیوع در روسیه و برزیل/ لغو تدریجی قرنطینه در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ همزمان با عبور شمار مبتلایان جهانی ویروس «کووید۱۹» از سه میلیون و ۷۴۰ هزار نفر، تلفات این بیماری در اسپانیا نیز به بیست‌وشش هزار نفر نزدیک شد.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۹۹۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۲۴۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۲۰۳۲۵ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۵۸۵۷ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۷۲ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۳۲۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز تقریبا سه برابر افزایش داشته است.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۰۷۸۱ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۳۳۹ نفر افزایش یافت.

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۷۸۸ نفری طی یک روز گذشته بوده که کاهش چشمگیری داشته است.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۷۶۶۵ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۳۴ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۲۴۴ نفر افزایش پیدا کرد.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۳۰۰۰۹نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۷۹۵  نفرافزایش یافت.

 

شیب صعودی ابتلای روزانه در روسیه و برزیل تندتر شد

 

ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در روسیه برای چهارمین روز بالای ده هزار نفر گزارش شد تا تعداد کل مبتلایان در این کشور در آستانه صد و شصت و شش هزار نفر قرار بگیرد.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (چهارشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۵۵۹ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که نسبت به دیروز افزایش داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۱۶۵۹۲۹ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۵۳۷ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون نزدیک حدود ۴.۶ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۳۳۳ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۵۹۱ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۱۱۵۹۵۳ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۷۹۵۸ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۱۲۰ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۲۶۰۲۵ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۲۳۶ نفری، به رقم ۲۵۰۷ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۷۴۰ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۵۸ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند. 

 لغو تدریجی قرنطینه در آسیا و اقیانوسیه

کشورهای مختلفی در جنوب آسیا و اقیانوسیه اعلام کردند با عبور از اوج شیوع کرونا، قوانین مربوط به قرنطینه را تدریجاً لغو می‌کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «کری لام» رئیس دولت هنگ‌کنگ گفت مدارس، سینما‌ها و آرایشگاه‌ها از روز جمعه مورد بازگشایی قرار خواهند گرفت و به‌طور همزمان، مسئولان ماسک مورد نیاز ۷.۵ میلیون شهروند را تأمین خواهند کرد.

تا کنون در هنگ‌کنگ ۱۰۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تنها ۴ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در کره جنوبی که زمانی دومین کشور آلوده به ویروس کرونا بعد از چین بود، دولت روز چهارشنبه اعلام کرد قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برداشته شده و مدارس نیز از روز دوشنبه هفته آینده باز می‌شوند. این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته تنها شاهد دو مورد ابتلا به ویروس کرونا بود.

دولت تایلند نیز از روز دوشنبه قوانین مربوط به محدودیت رفت‌وآمد و تجمعات را لغو کرده است. با این حال حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان برقرار است. در ویتنام، کشور همسایه تایلند که تا کنون تنها ۲۷۱ مورد ابتلا به کرونا را تجربه کرده است زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا قصد دارد روز جمعه بازگشایی کسب‌وکارها را در جلسه کابینه مطرح کند. گفته می‌شود دولت این کشور قصد دارد از ماه جولای (تیر) این اقدام را عملی کند.

در حال حاضر در استرالیا کمتر از هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. از آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور، بیش از ۷۰۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۶ نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، «جاسیندرا آردن» نخست وزیر نیوزیلند، کشور همسایه استرالیا، روز چهار شنبه گفت به زودی مسافرت میان این دو کشور از سر گرفته می‌شود. آردن گفت، اقدام به‌موقع نیوزیلند در مهار ویروس کرونا این کشور را به «بهشتی امن» مبدل کرده است.

تاکنون ۱۴۸۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند ثبت شده است و ۲۱ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید