بررسی حق مسکن کارگران در شورای عالی کار

کدخبر: ۳۳۶۳۹۷
اقتصادنیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بررسی آیتم حق مسکن کارگران در جلسه شورای عالی کار به منظور عادلانه‌تر شدن تصمیم این شورا در خصوص میزان دستمزد کارگران در سال ۹۹، گفت: ۲ هزار بخشنامه صادر شده سازمان تامین اجتماعی در سال جاری به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم ارتباط مجازی جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: شورای عالی کار ترکیب ۳ جانبه‌ای از مجمع‌های کارگران، کارفرمایان و دولت است و مرجع تصمیم گیری قانونی در خصوص تعیین میزان دستمزد است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب حتما برای بررسی آیتم حق مسکن کارگران که همچنان امکان بحث و بررسی در شورای عالی کار را دارد که به عادلاته تر شدن این تصمیم کمک خواهد کرد، تشکیل جلسه خواهیم داد.

وزیر تعاون بیان داشت: طرح‌های نیمه تمام و راکد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری در راستای کمک به جهش تولید و افزایش مشارکت به بهره برداری می رسد.

شریعتمداری گفت: وزارت تعاون ۲ هزار بخشنامه صادر شده سازمان تامین اجتماعی را در سال جاری به منظور بهبود فضای کسب و کار به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی مهارت آموزی برای افزایش نیروی ماهر با تدوین استاندارد‌های آموزشی برای فعالیت های نوبنیاد مانند شیوه های جدید آبیاری نوین، پرورش ماهی و فعالیت های نوین کشاورزی همکاری‌هایی را با وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه صنایع دریایی و استفاده از ظرفیت دریا، در مناطق مرز دریایی شیوه‌های جدید مهارت آموزی استفاده از دریا در دست اقدام است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید