اجرای بمب گذاری در بازی پرسپولیس چه بود؟

کدخبر: ۳۳۶۴۸۸
اقتصادنیوز: رضا کرمانشاهی داور بازی تنها شکست پرسپولیس در فصل گذشته بود که پس از آن با حواشی عجیبی دست به گریبان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،پرسپولیس در حالی فصل گذشته به سومین قهرمانی پیاپی خود رسید که در طول ۳۰ مسابقه، تنها یک باخت داشت و آن هم هفته هفدهم در ورزشگاه غدیر اهواز بود؛ دیداری که ۲۱ بهمن ۹۷ برگزار شد و با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان افشین قطبی به اتمام رسید تا برانکو و سرخ‌پوشان پایتخت، با یک پنالتی جنجالی در لحظات پایانی نیمه اول که با خطای محمد نادری روی رضا میرزایی اتفاق افتاد، بازنده شوند و با خاطره‌ای تلخ از آن مسابقه یاد کنند.

رضا کرمانشاهی که داور آن مسابقه بود و با یک پنالتی بحث‌برانگیز موجب شد تا فولاد به گل دوم برسد، در گفت‌وگو با برنامه اتفاق شبکه سه، در این باره اظهار کرد: پرسپولیس در لیگ هجدهم تمام مسابقات‌اش را بدون باخت پشت سر گذاشت و تنها یک شکست داشت که آن هم در اهواز مقابل فولاد بود.

او با اشاره به گرفتن پنالتی جنجالی برای فولاد عنوان کرد: پس از آن مسابقه، تمام کشور من را کنار گذاشتند و همه جوره به من حمله می‌کردند. انواع و اقسام حرف‌ها به من زده شد. طوری بود که یک هفته از خانه بیرون نمی‌آمدم.

این داور فوتبال ایران با بیان خاطره‌ای ابراز کرد: همان سال که این پنالتی را گرفتم، مادرم را از دست دادم. همان موقعِ بازی، همان شب و درست در زمان بازی، مادرم در بیمارستان بعثت ارتش بستری بود و برادر و خانواده‌ام نیز در آنجا حضور داشتند. در اتاقی که مادرم بستری بود، یک هم‌اتاقی داشت که او هم به اتفاق پسران‌اش مسابقه فولاد و پرسپولیس با قضاوت من را را تماشا می‌کردند.

کرمانشاهی یادآور شد: وقتی آن پنالتی را به سود فولاد گرفتم، فرزندان آن خانم که هم‌اتاقی مادرم بود، یک اهانتی به من به‌عنوان داور مسابقه کردند که برادران من یک جنجال بزرگی به وجود آوردند. مادرم نگفته بود که من داور این مسابقه هستم، اما درگیری به حدی شده بود که فرزندان آن خانم تعجب کردند و به برادرانم گفتند مگر شما اهوازی هستید یا مگر ما بی‌احترامی کردیم؟ ما داور را خطاب قرار دادیم! بعد از آن، برادرانم می‌گویند که داور بازی، برادر ما است و یک جنجال بزرگ اتفاق می‌اُفتد.

او درباره اینکه پنالتی اعلام شده به سود فولاد درست بوده یا نه، گفت: اینکه پنالتی اشتباه یا درست بود، در یک لحظه اتفاق افتاد و ما به‌عنوان داور باید تصمیم می‌گرفتیم. البته بعدا که فیلم را نگاه کردم، متوجه شدم که اگر خطا را نمی‌گرفتم، بهتر بود. یک تصمیمی بود که ۴۰ درصد امکان داشت خطا نباشد.

این داور جنجالی تصریح کرد: مسابقه فولاد و پرسپولیس شب ۲۲ بهمن برگزار شد و قبل از آن بازی، چنان برای ما حواشی ایجاد شد که تیم داوری قادر به قضاوت آن مسابقه نبود.

کرمانشاهی تأکید کرد: اگر به شخصه خودم تصمیم گیرنده‌ی برگزاری بازی بودم، هیچ‌وقت آن مسابقه را در آن لحظه قضاوت نمی‌کردم چون مسؤول یگان ویژه ورزشگاه آمد، من را کشید کنار و گفت گرم نکن چون بازی برگزار نمی‌شود! او گفت احتمالا در استادیوم بمب‌گذاری شده، می‌خواهیم ورزشگاه را بازرسی کنیم و به همین خاطر به تماشاگران اجازه ورود ندادیم.

او اضافه کرد: پس از این اتفاقات، دوباره به رختکن رفتیم و بعد از نیم ساعت، دو بار برای گرم کردن وارد زمین شدیم. از طرف دیگر، تیم داوری استرس زیادی داشت، برق استادیوم قطع شده بود، پرسپولیسی‌ها در اتوبوس حبس شده بودند و در کل، یک وضعیت عجیب و بی‌سابقه‌ای شاهد بودیم.

داور بازیِ برگشت فولاد و پرسپولیس در لیگ هجدهم عنوان کرد: به شخصه واقعا از نظر روحی و روانی آماده قضاوت این مسابقه نبودم و دوست نداشتم در آن دیدار داوری کنم، اما با این حال به زمین رفتیم و آن اتفاقات افتاد که هنوز هم پرسپولیسی‌ها از ما شکار هستند!

کرمانشاهی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها می‌گفتند ما می‌خواستیم مثل آرسنال که یک فصل را بدون باخت قهرمان شد، به قهرمانی برسیم و اشتباه تو اجازه نداد به این رکورد برسیم. الان هم به هر اداره و ارگانی می‌روم، ما را با انگشت اتهام نشان می‌دهند.

او در پاسخ به سوال رضا رشیدپور مبنی بر اینکه آیا واقعا در آن مسابقه بمب‌گذاری شده بود یا خیر، گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدند که چنین چیزی نیست. من تا امروز این موضوع را نگفته بودم، اما آن مسئله روی مسائل روانی داوران و بازیکنان تاثیر گذاشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید