اسناد جدید کنگره درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016

کدخبر: ۳۳۶۵۹۱
اقتصادنیوز؛ «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا ا متن مصاحبه‌های انجام شده طی تحقیق بر روی دخالت مسکو در انتخابات سال 2016 را منتشر کردکه در آن به نبود شواهد کافی برای اثبات این ادعا تأکید شده است.
اسناد جدید کنگره درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ اسناد جدید منتشر شده از سوی کنگره آمریکا نشان می‌دهد هیچ شواهد مستقیمی برای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه‌ای ۵۳ صفحه‌ای از مصاحبه‌های انجام شده را در خصوص این پرونده منتشر کرد.

در این بین، اظهارات «جیمز کلاپر» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا را نیز شامل می‌شود که به کنگره گفته بود: «هرگز شواهد مستند مستقیمی را ندیده‌ام که نشان دهد کمپین [انتخاباتی] ترامپ یا فردی در این کمپین با روسیه جهت مداخله در انتخابات هم‌دستی یا توطئه‌چینی کرده باشد».

این اسناد مصاحبه‌های انجام شده با «دونالد ترامپ جونیور» فرزند رئیس جمهور آمریکا، «استیو بنون» مدیر کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶، «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ، «هوپ هیکس» دستیار ترامپ، «کوری لواندوفسکی» مدیر سابق کمپین ترامپ و «مایکل کوهن» دادستان کل وقت امریکا را نیز شامل می‌شوند.

پس از آنکه مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ جهت به پیروزی رساندن ترامپ مطرح شد، «رابرت مولر» به‌عنوان بازرس رسیدگی به این اتهامات انتخاب شد. مولر نهایتاً در کنگره شهادت داد که تیم تحقیقاتی او هیچ شواهد کافی برای اثبات این ادعا پیدا نکرده است.

از سوی دیگر مسکو نیز بارها هرگونه مداخله در انتخابات کشورهای مختلف از جمله آمریکا را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید