تمهیدات ویژه پزشکان پامپئو برای سفر به اسرائیل

کدخبر: ۳۳۶۷۰۴
اقتصادنیوز :به گفته یک مقام آمریکایی، پزشکان وزارت خارجه ایالات متحده در جریان سفر مایک پامپئو به اراضی اشغالی چندین اقدام احتیاطی برای تضمین فضایی مقاوم در برابر ویروس کرونا (کووید-19) در نظر خواهند گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا قصد دارد 12-13 مه برای گفت‌وگو با رهبران دولت اسرائیل شامل بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی از جمله تلاش‌ها برای شکست کووید-19، طرح‌های اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی و فعالیت‌های ایران مورد رایزنی قرار می‌گیرد.

ویلیام والترز، معاون افسر ارشد پزشکی وزارت خارجه آمریکا برای انجام عملیات در دفتر خدمات پزشکی جمعه به خبرنگاران گفت: توانسته‌ایم یک سری گام‌های کاهش خطر با هماهنگی نزدیک با سفارت و دیگر همتایان اسرائیلی خودمان اتخاذ کنیم که از نظر ما یک فضای امن برای وزیر خارجه و هیات همراه او به وجود می‌آورد.

این مقام آمریکایی توضیح داد که سفر پیش رو "حرکتی کاملا کنترل شده در یک فضای به شدت محافظت شده است که مقام‌های آمریکایی احساس می‌کنند بسیار امن است."

والترز همچنین گفت، هر شخصی که بخواهد با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا تماس داشته باشد باید پیش از آن مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد و هیچ شخص ناشناخته‌ای اجازه نزدیک شدن به هیات آمریکایی را نخواهد داشت. علاوه بر این، تیم مایک پامپئو تحت نظارت قرار می‌گیرند و باید خارج از هواپیما از ماسک استفاده کنند.

معاون افسر ارشد پزشکی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: پزشک وزیر خارجه در تمامی اوقات در دسترس خواهد بود. قطعا تعامل‌ها بسیار کوتاه انجام خواهد شد و بعد از آن وزیر خارجه به ایالات متحده باز می‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید