تئوری جدید ترامپ درباره معجزه کرونا

کدخبر: ۳۳۶۷۲۸
اقتصادنیوز؛ رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر از ناپدید شدن ناگهانی و جادویی ویروس کرونا سخن به میان آورده بود، دیروز نیز گفت، ویروس کرونا نیز مانند هر چیز دیگری می‌میرد و بدون دستیابی به واکسن پس از مدتی خودبه‌خود ناپدید خواهد شد.
تئوری جدید ترامپ درباره معجزه کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت، ویروس کرونا بدون ساخت واکسن نیز پس از مدتی از بین خواهد رفت.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» ترامپ در جلسه‌ای با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه گفت: «نسبت به واکسن همان حسی را دارم که نسبت به گرفتن تست دارم، این [ویروس] خودش بدون واکسن از بین می‌رود».

ترامپ با اشاره به‌ اینکه ممکن است شیوع ویروس کرونا در پاییز دوباره شدت بگیرد گفت: «ویروس‌ها یا آنفلوانزاهایی هستند که می‌آیند و آن‌ها (دانشمندان) سراغ ساخت واکسن می‌روند ولی هیچ‌وقت نمی‌توانند آن را بسازند و این ویروس‌ها خودشان ناپدید می‌شوند و دیگر پیدایشان نمی‌شود. آن‌ها هم مثل هر چیز دیگری می‌میرند».

وی افزود: «می‌گویند این ویروس خواهد رفت، به این معنا نیست که امسال این اتفاق می‌افتد، به این معنا نیست که این پاییز یا پاییز بعدی می‌رود، اما در نهایتاً از بین می‌رود. سوال این است که آیا به واکسن نیاز داریم؟ از یک نظر ممکن است خودبه‌خود از بین برود اما اگر واکسن آن را داشته باشیم مفید خواهد بود».

ترامپ در حالی از نبود نیاز به واکسن برای ریشه‌کن کردن کرونا صحبت می‌کند که «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بارها تأکید کرده این بیماری بدون دستیابی به واکسن از بین نخواهد رفت.

به گفته فائوچی «تا زمانی که واکسنی موثر و مطمئن برای این بیماری یافت نشود زندگی بشر به حالت عادی بازنمی‌گردد».

«مایک ریان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در این باره گفت: «زندگی مردم در سرتاسر جهان ممکن است تا زمان یافتن واکسن کرونا با تغییراتی چشمگیر روبه‌رو شود».

در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون و دویست هزار مبتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است. این ویروس حتی از دروازه‌های کاخ سفید نیز عبور کرده است.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» روز جمعه اعلام کرد، نتیجه آزمایش کرونای دستیار «ایوانکا ترامپ»، دختر و مشاور ترامپ مثبت اعلام شده است.

پیش از این نیز، نتیجه تست کرونای مشاور «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و یکی از محافظان شخصی ترامپ مثبت اعلام شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید