رشد شاخص بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

کدخبر: ۳۳۶۸۱۸
اقتصادنیوز : خواجه نصیری گفت: تا زمانی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار بورس شود رشد شاخص ها ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در پاسخ به سوال های مردم درباره بازار بورس گفت: اولین پرسش درخصوص اینکه چگونه وارد بورس شویم است  افراد برای ورود مستقیم به بورس باید کد بورسی داشته باشند و بعد از ورود باید تصمیم بگیرند چه سهامی بخرند در این منوی بزرگ تصمیم گیری باید انتخاب درست انجام شود که نیاز به دانش دارد.

او افزود: در گام اول سرمایه گذار باید وضعیت قیمت سهام  یک شرکت را با سود و زیان آن مقایسه کند و از وضعیت دارایی های شرکت  آگاهی داشته باشد. البته این کار از دیدگاه حرفه ای  کفایت نمی کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: افراد تازه وارد می توانند از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند و یا از مشاوران بورسی کمک بگیرند در غیر این صورت تصمیم های غیرحرفه ای در بلندمدت بازدهی ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیان روند رشد فعلی ادامه دارد و رشد بورس حباب است یا خیر گفت: عامل رشد شرایط کنونی بازار ورود نقدینگی از سایر بازارها است مادامی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار شود رشد می دهد.

او در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم  کدام شرکت سود ده است توضیح داد: سرمایه گذار باید صورت سود و زیان  شرکت را ببینید و  درآمد های شرکت و سود هر سهم را با هم مقایسه کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید