دیلی‌میل: بلاروس به مردم کشورش برای شرکت در رژه "روز پیروزی" رشوه داد

کدخبر: ۳۳۶۹۰۷
اقتصادنیوز: "بلاروس برای جلب توجه رئیس جمهور روسیه به مردم کشورش رشوه داد تا در رژه "روز پیروزی" شرکت کنند."

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی میل نوشت: همزمان با راهپیمایی ۵۰۰۰ نیرو در بلاروس، خبرها حاکی از آن است که این کشور برای جلب توجه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مردم بلاروس رشوه داده تا در رژه روز پیروزی شرکت کنند.

صدها تن از مردم بلاروس از جمله کهنه سربازان جنگ جهانی دوم در یک مراسم کلیسا در مینسک به مناسبت هفتادوپنجمین سالروز پیروز متحدین بر آلمان نازی شرکت کردند.

علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در بلاروس، بسیاری از این شرکت‌کنندگان در این مراسم از ماسک صورت استفاده نکرده بودند. در این کشور با جمعیت ۹.۵ میلیون نفر بیش از ۲۰ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده و پس از برگزاری مراسم گسترده به مناسبت اعیاد مختلف از جمله عید پاک، آمار ابتلا به این ویروس در بلاروس افزایش یافته است؛ جایی که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور آن مدعی است که ویروس کرونا یک بیماری روانی جمعی است که می‌تواند با استفاده از مشروبات الکلی و سونا درمان شود!

بر اساس گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، برای دانشجویان بلاروسی پیامی ارسال شده و در آن به آنها پیشنهاد شده که اگر در این رژه شرکت کنند، چهار دلار دریافت خواهند کرد. این در حالی است که به آنها گفته شده که حضورشان در این مراسم داوطلبانه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید