دولت آمریکا پیشنهاد دریافت میلیون‌ها ماسک ان ۹۵ را رد کرده بود

کدخبر: ۳۳۶۹۱۲
اقتصادنیوز: نخستین مورد شیوع ویروس کرونا در آمریکا ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی و پس از آن ثبت شد که یک بیمار از شهر ووهان وارد ایالات متحده شد؛ یک روز بعد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد دریافت ماسک‌های "ان ۹۵" را از یک کمپانی تامین تجهیزات پزشکی خصوصی رد کرد.
دولت آمریکا پیشنهاد دریافت میلیون‌ها ماسک ان ۹۵ را رد کرده بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا دریافت میلیون‌ها ماسک N۹۵ را در مراحل اولیه همه گیری ویروس کرونا رد کرده بود.

 ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی مایکل بوون، صاحب کارخانه تولید تجهیزات پزشکی "پرستیژ آمریتک" پیشنهاد کرد که می‌تواند به مردم و در بحبوحه کاهش تولید ماسک‌های پزشکی کمک کند و در ایمیلی این پیشنهاد را به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد.

وی در نامه خود آورده بود: ما هنوز چهار خط تولید ماسک‌های ان ۹۵ جدید را داریم و می‌توانیم با فعال کردن مجدد ماشین‌ها تولیدات خود را افزایش دهیم. در وضعیت کنونی می‌توانیم به کمک مردم بشتابیم.

اما وی همان روز پاسخی را از لائورا ولت، مدیر بخش حفاظت زیرساخت‌های حساس وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا دریافت کرد که بر اساس آن احتیاجی به کمک این کمپانی خصوصی نبود.

وی همچنین اعلام کرد: فکر نمی‌کنم که ما به عنوان دولت نیاز داشته باشیم تا از کمک شما استفاده کنیم.

اما مدیر این کمپانی خصوصی توانایی شرکت‌اش را برای تولید ۱.۷ میلیون ماسک ان ۹۵ در هفته اعلام کرده و تاکید داشت که می‌تواند درخواست‌های سایر کشورها را نیز اجابت کند؛ مذاکرات اما بی نتیجه ماند و پیشنهاد این فرد پذیرفته نشد.

به این تبادل نظرات در شکایت یک افشاگر که توسط دکتر ریک برایت، مدیر سابق آژانس واکسن فدرال آمریکا مطرح شد، اشاره شده است که در نهایت از سمتش برکنار شد و به وی شغل پایین‌تری داده شده است به طوری که وی و تیم وکلایش بر این باورند که این اقدام سیاسی بوده است.

پیشنهاد این کارخانه‌دار چند ماه پیش از آن که آمریکا با کاهش تجهیزات حفاظت شخصی روبرو شود، مطرح شد. گزارش‌هایی نیز مطرح شده که دولت دونالد ترمپ، رئیس جمهوری آمریکا برای دریافت تجهیزات پزشکی به سایر کشورها روی آورده اما این ادعا از سوی کاخ سفید رد شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید