آیا داروی ضد انگل ایورمکتین برای از بین بردن کروناویروس موثر است؟

کدخبر: ۳۳۶۹۶۸
اقتصادنیوز: داروی ضدانگل می‌تواند طی ۴۸ ساعت رشد ویروس کرونا در سلول‌ها را متوقف کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رکنا ، دانشمندان دانشگاه موناش در استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند که نوعی داروی ضدانگل قادر به از بین بردن ویروس کروناست. این دارو با موفقیت توانست ویروس کرونای کشت شده در آزمایشگاه را طی ۴۸ ساعت از بین ببرد.

این داروی ضدانگل رایج بوده و در سراسر دنیا در دسترس قرار دارد. یافته‌های جدید می‌تواند منجر به کشف روش درمانی برای کووید-۱۹ شود. داروی ضدانگلی «ایورمکتین» نام دارد و نه تنها مانع از رشد ویروس «سارس-کوو-۲» می‌شود بلکه آن را کاملاً از بین می‌برد. به گفته گروه تحقیقاتی، حتی یک دوز از این دارو می‌تواند طی ۴۸ ساعت RNA ویروس را از بین ببرد. این دارو حتی در ۲۴ ساعت باعث کاهش چشمگیر ویروس می‌شود.

ایورمکتین داروی ضدانگلی تأیید شده‌ای است که در شرایط آزمایشگاهی در برابر طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها شامل HIV، آنفوالانزا، زیکا و تب دنگی موثر واقع شده است. به گفته تیم تحقیقاتی، این آزمایش‌ها در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و برای اثربخشی آن در بدن نیاز به آزمایش‌های بالینی وجود دارد. ایورمکتین داروی بی‌خطری است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد با این حال دانشمندان باید میزان دوز دقیق و موثر آن برای مصرف انسان را پیدا کنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید