طلا گران شد

کدخبر: ۳۳۷۰۵۷
اقتصادنیوز:در حالی که به رغم تقویت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار، موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها موجب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مجددا تقویت شود قیمت فلز زرد روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازرویداد۲۴ ،قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۷۰۸ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۱۹ درصد کاهش روبرو بود و به ۱۷۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به دلیل امیدواری های ایجاد شده در آستانه بازگشایی کسب و کارهای اقتصادی در برخی کشورها، ارزش دلار و شاخص های سهام در بورس های آسیایی امروز شاهد افزایش بود، هرچند برخی کشورها گزارش های نگران کننده ای از افزایش مجدد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا منتشر کرده اند.

مقامات چینی روز یکشنبه خبرهایی از احتمال شروع موج جدیدی از شیوع کرونا در شمال شرق این کشور منتشر کردند. یکی از شهرهای استان جیلین چین بار دیگر به عنوان منطقه پرریسک طبقه بندی شده است. کره جنوبی هم دیروز نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داد. این در حالی است که موارد جدید ابتلا در آلمان تنها چند روز پس از کاهش محدودیت های اجتماعی مجددا بالا گرفته است.

 اقتصاد آمریکا در ماه آوریل شاهد کاهش ۲۰.۵ میلیون فرصت شغلی بود که بیشترین افت فرصت های شغلی از زمان رکود بزرگ به شمار می رود.

رئیس صندوق بین المللی پول هفته گذشته از احتمال کاهش پیش بینی رشد اقتصاد جهانی خبر داد و به آمریکا و چین در مورد آغاز مجدد جنگ تجاری که می تواند موجب تضعیف روند ترمیم اقتصادی پس از کرونا شود هشدار داد.

میزان تقاضای فیزیکی برای طلا هفته گذشته در چین افزایش داشت و خریداران با استفاده از فرصت تخفیف های قابل توجه اقدام به خرید کردند. اما میزان فعالیت در سایر بازارهای مهم طلا به دلیل شیوع کرونا و تعطیلات پایین بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید