جشنواره فیلم «کن» تابستان هم برگزار نمی‌شود

کدخبر: ۳۳۷۰۷۹
اقتصاد نیوز:مسوولان برگزاری جشنواره فیلم کن که امید داشتند با مهار بحران کرونا بتوانند این رویداد سینمایی را با اندکی تاخیر در تابستان و به صورت حضوری برگزار کنند، از این تصمیم صرف‌نظر کردند.
جشنواره فیلم «کن» تابستان هم برگزار نمی‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، یکی از سخنگویان جشنواره فیلم کن در این باره می‌گوید: ایده ترتیب دادن یک مراسم حضوری تا همین امروز همچنان پیچیده به نظر می‌رسد بنابراین ما کار را با اعلام اسامی فیلم‌های منتخب در اوایل ماه ژوئن پیش می‌بریم.

بر همین اساس، جشنواره کن به جای برگزاری یک فستیوال مجازی، فیلم‌های منتخب خود را در خارج از چارچوب همیشگی مراسم کن و در همکاری با جشنواره‌های پاییزه فیلم به نمایش در خواهد آورد.

تیری فرمو (Thierry Frémaux) دبیر هنری جشنواره کن در مصاحبه آخر هفته خود با اسکرین دیلی گفت که به جای رونمایی از آن‌چه قرار بود فهرست رسمی فیلم‌های منتخب جشنواره امسال باشد، وی تنها اسامی فیلم‌هایی را اعلام خواهد کرد که بخشی از این فهرست بودند و قرار است از حالا تا بهار سال آینده در سینماها اکران شوند. بر این فیلم‌ها برچسب کن ۲۰۲۰ زده خواهد شد. فیلم‌هایی که برچسب کن ۲۰۲۰ را دریافت می‌کنند، در جشنواره‌های بین‌المللی چون جشنواره فیلم تورنتو، دوویل، نیویورک، بوسان و لومیر به نمایش درخواهند آمد. به گفته فرمو، قرار است این طرح درباره جشنواره ونیز کمی فراتر رفته و این دو جشنواره به طور مشترک فیلم نمایش دهند.

روند انتخاب فیلم‌های منتخب برای جشنواره کن سال آینده از پاییز آغاز خواهد شد و برخی از فیلم‌هایی که برای هفتاد و سومین دوره این جشنواره انتخاب شده بودند اما اکران آنها به خاطر کرونا یک سال به تاخیر افتاده است، در جشنواره سال آینده شرکت داده خواهند شد.

گفتنی است با وجود تحولات جدید، بازار آنلاین این جشنواره بین‌المللی طبق برنامه ریزی های قبلی از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تا ۶ تیر ۹۹) برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید