پمپئو برای بازگشت زندانیان با چه کسی مذاکره کرده است؟

کدخبر: ۳۳۷۱۹۸
اقتصادنیوز : وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه سوییس درباره بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایسنا ،مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در تماسی تلفنی با ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوییس درباره بازگرداندن احتمالی شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وزیر امور خارجه [آمریکا] از وزیر خارجه سوییس بابت نقش مداوم و سازنده به عنوان حافظ منافع در ایران و کمک به بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران و میانمار تشکر کرد.

یک مقام آمریکایی به روزنامه نشنال گفته است که آزادسازی زندانیان آمریکایی «باید سریع و بدون شرط» انجام شود.

این مقام یاد شده درباره این که آیا پیشنهادی مطرح است یا مذاکرات ممکن است چه وقت اتفاق بیفتند، توضیحی نداد.

بر اساس این گزارش، اظهارات مقامات آمریکایی در پی این مطرح شده است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: بنده در مهر ماه ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد، اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشورها با فشارهای آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند.

 وی ادامه داد: این صحبتی که است که ما مطرح کردیم از آن زمان آمریکایی‌ها به ما پاسخی نداده‌اند و هنوز هم در این زمینه پاسخی ارائه نکرده‌اند.

علاوه بر این، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات ظریف گفت: آقای ظریف همچنین گفت که مبادله زندانیان و بازداشت شدگان بین ایران و آمریکا مشکلی ندارد و نیاز به مذاکره نداریم و ما اصلا مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت، اما مبادله زندانیان با هماهنگی حافظ منافع آمریکا در ایران انجام می‌شود. سخنگوی دولت نیز همین موضوع را اعلام کرده است لذا تغییر سیاستی نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید