اظهارنظر فرمانده ارتش در خصوص علت حادثه ناوچه کنارک

کدخبر: ۳۳۷۲۹۶
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع شهدای ناوچه کنارک، بر بررسی و پیگیری علت وقوع این حادثه تلخ تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امیر سر لشکر «سید عبدالرحیم موسوی» عصر سه شنبه در حاشیه  مراسم تشییع شهدای ناوچه کنارک نیروی دریایی  ارتش که در پایگاه یکم شکاری ترابری نیروی هوایی برگزار شد، گفت : هرکسی که لباس سربازی می ‌پوشد دنبال شهادت است. بعضی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می گردند ‌و پیدا نمی کنند و بعضی راه صد ساله را یکشنبه می روند و  شهادت در  دریا بر شهادت در دیگر جاها ارزش بالاتری دارد.

وی ادامه داد: از اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد برای همه کارهایی که باید انجام می شد اقدام شد. اکنون چهار گروه کارشناسی از ستاد کل وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی در حال بررسی موضوع هستند.

فرمانده کل ارتش گفت: معمولا در اینگونه حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است، بسیار دقیق و پیچیده است. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارها  نجات باقی مانده خدمه بود که شناورهای نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدند و توانستند ۱۶ نفر را نجات بدهند و یکی از این ۱۶ نفر هم به شهادت رسید و حال بقیه خوب است.

فرمانده کل ارتش گفت: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آنها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آنها و خانواده هایشان هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام کرده است. 

وی ادامه داد:کار دیگری که باید انجام شود گرفتن آزمایش DNA است تا هویت اجساد مشخص شود، بنابراین پیش بینی های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند. 

وی گفت: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آنها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می توانیم رعایت دستور العمل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم. 

یکسری امور حقوقی دیگر هم هست که باید در ارتش ستاد کل و بنیاد شهید انجام شود که تا کنون آنچه باید انجام می شده صورت گرفته و از این به بعد هم انجام می شود. 

فرمانده ارتش گفت: از نکاتی که ما باید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک، جوانان به فرماندهان ما مراجعه می کردند و می  گفتند ما آماده ایم جای این شهدا را پر کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخر ایستاده اند. 

وی تاکید کرد: پیکر همه شهدا پیدا شده و کارهایی که الان در حال انجام است برای بررسی و یافتن علت وقوع حادثه است.

مراسم استقبال از شهدای سانحه ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش در پایگاه یکم شکاری ترابری نیروی هوایی ارتش برگزار شد. 

در این مراسم سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش،، امیر هادیان معاون هماهنگ کننده نهاجا و جمعی از خانواده های شهدا و کارکنان ارتش حضور داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید