آخرین آمارها از شیوع کرونا در اروپا +جدول جزئیات

کدخبر: ۳۳۷۴۱۸
اقتصادنیوز؛ بر اساس آخرین آمارهای رسمی ارائه شده توسط دولت‌های اروپایی، شمار مبتلایان ویروس کرونا در این قاره به یک میلیون و ۶۸۷ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان آن نیز به ۱۵۶ هزار نفر رسیده است.
آخرین آمارها از  شیوع کرونا در اروپا +جدول جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۴۴۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «وُرلداُمتر»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۷۰۱۸۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۷۱۰۴ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۰۲ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که در مقایسه با دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۸۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

با این حساب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۵۳۹۸۱ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۸۸۴۳ نفر افزایش یافت.

در هلند، «مؤسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست» این کشور اعلام کرد که از روز گذشته تا کنون ۱۹۶ مبتلای جدید و ۵۴ مورد فوتی بر اثر این بیماری رخ داده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در هلند به ۴۲۹۸۴ نفر و تعداد جان‌باختگان آن نیز ۵۵۱۰ نفر رسیده است.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۳۰۳۸۰ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اندبه ۱۸۶۷ نفرافزایش یافت.

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۸۳۴ نفری طی یک روز گذشته بوده است.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۷۴۰۰۵ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۴۱ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۷۸۷۹ نفر افزایش پیدا کرد.

Annotation 2020-05-13 171142

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید