رکورد جدید «پلی استیشن ۴»

کدخبر: ۳۳۷۵۸۸
اقتصاد نیوز:یکی از جالب‌ترین خبر‌های این روز‌ها برای علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی سونی را می‌توان رکورد فروش پلی استیشن سونی ۴ در سه ماهه اخیر دانست.
رکورد جدید «پلی استیشن ۴»

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت،، شرکت سونی نتایج درآمد مالی خود را بر اساس بازه زمانی سه ماهه اخیر منتشر کرده است و این نتایج حکایت از آن دارند که علی رغم تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های مکرر در سطح جهان، پلی استیشن ۴ با تعداد قابل توجهی فروش قابل قبولی را ثبت کرده است. این شرکت تنها در سه ماه ۱.۵ میلیون دستگاه فروخته است و از زمان انتشار تا کنون به رکورد ۱۱۰.۴ میلیون کنسول رسیده است.

البته همه گیری کرونا کاملا بی تاثیر نبوده و رکورد فروش ۱.۵ میلیونی نشان می‌دهد که فروش این کنسول‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است (طی سه ماهه مشابه سال گذشته حدود ۲.۶ میلیون کنسول فروخته است.) با این حال، هنوز هم می‌بینید که وضعیت فروش به نسبت شرایط موجود کاملا قابل قبول است.

در سود مالی سالانه نیز، سونی در مقایسه با دوره ۱۲ ماهه قبلی کاهش ۳.۸ میلیارد دلاری داشته که متاثر از افت فروش کنسول‌ها و بازی‌ها است. با این وجود باز هم می‌توان صراحتا عنوان کرد که عملکرد پلی استیشن ۴ فراتر از انتظار است و پلی استیشن ۲ و نینتندو DS هنوز هم قهرمانان بلامنازع با تقریبا ۱۵۷ و ۱۵۵ میلیون رکورد فروش هستند. Game Boy با بیش از ۱۱۸ میلیون واحد فروش مقام سوم را کسب می‌کند و پلی استیشن ۴ در مقام چهارم ایستاده است.

طبق گفته سونی، به تاخیر افتادن ورود پلی استیشن ۵ به بازار زیر سایه همه گیری جهانی COVID-۱۹ در رکورد‌ها بی تأثیر نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید