یک ممنوعیت عجیب فوتبالی به دلیل کرونا

کدخبر: ۳۳۷۶۱۲
​اقتصاد نیوز:یکی از موارد پروتکل پزشکی مربوط به ادامه مسابقات فوتبال در انگلیس، کاهش هرچه بیشتر تماس‌های بدنی میان بازیکنان از جمله تکل است.
یک ممنوعیت عجیب فوتبالی به دلیل کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم و به نقل از BBC، در صورت صدور مجوز ازسرگیری تمرینات گروهی تیم‌های فوتبال در لیگ برتر انگلیس، بازیکنان حق تکل‌زدن نخواهند داشت، علاوه بر این باید چمن زمین‌های تمرینی به‌صورت مرتب ضدعفونی شود تا به این شیوع از شیوع ویروس کرونا میان فوتبالیست‌ها جلوگیری شود.

ممنوعیت تکل زدن در صورت از سرگیری تمرینات گروهی فوتبال انگلیس

بهداشت محیط تمرینات یکی از مهمترین مسائلی است که در پروتکل پزشکی مربوط به ازسرگیری فعالیت‌های ورزشی گروهی قرار گرفته و در مورد تمرینات فوتبالیست‌ها، مواردی مانند ضدعفونی کردن چمن، پرچم‌های کرنر، مخروطی‌های (کله‌قندی) تمرین، تیر دروازه‌ها و هر چیز دیگری را که در زمین تمرینی امکان تماس بازیکنان با آن وجود داشته باشد شامل می‌شود.

در بخشی دیگر از پروتکل پزشکی آمده که بازیکنان در هفته باید دو بار تست کرونا بدهند و هر روز دمای بدن آنها با تب‌سنج بررسی شود. آنها همچنین از تجمع کنار یکدیگر، رفتن به مرکز تمرینی یا بازگشت از آن به‌همراه یکدیگر منع می‌شوند.

سازمان لیگ فوتبال انگلیس هنوز هیچ واکنشی برای تأیید یا رد ادعاهای مطرح‌شده درباره پروتکل پزشکی تمرینات از سوی BBC‌ نشان نداده است.

فوتبال انگلیس از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) به‌دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد اما به‌تازگی دولت با انتشار سندی 50صفحه‌ای به ازسرگیری تمرینات و مسابقات چراغ سبز نشان داده است، با این حال در انگلیس به‌خلاف دیگر لیگ‌های بزرگ اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و آلمان، تمرینات نه به‌صورت انفرادی نه به‌صورت گروهی هنوز از سر گرفته نشده‌اند و تاریخی دقیق هم برای آن اعلام نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید