پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه اخیر

کدخبر: ۳۳۷۷۲۸
​اقتصاد نیوز:بر اساس داده‌های شرکت‌های تحقیقاتی، کاربران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خرید گوشی‌های میان رده را به گوشی‌های پرچمدار ترجیح داده‌اند.
پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه اخیر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics گزارش می‌کند که گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A51 پرفروش ترین گوشی اندرویدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی بوده و پس از آن شیائومی ردمی ۸ در رده دوم قرار گرفته است. گلکسی S20 پلاس تنها پرچمدار لیست این شرکت است و توانسته رتبه سوم را کسب کند.

گلکسی A51 پرفروش ترین گوشی اندرویدی در سه ماهه اول 2020
 

در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، فقط نام یک پرچمدار به چشم می‌خورد. درصدها نشان دهنده سهم بازار هستند.

شرکت Strategy Analytics می‌گوید به دلیل کاهش سوبسیدها از سوی اپراتورهای موبایل و مشکلاتی که بحران کرونا به وجود آورده، خریداران موبایل در سراسر دنیا نسبت به قیمت‌ موبایل حساس تر شده‌اند و به دنبال خرید گوشی‌هایی هستند که مشخصات مناسب را با قیمت مقرون به صرفه ارائه کنند.

مطالعات تازه موسسه تحقیقاتی Canalys نیز این مورد را تأیید می‌کند. البته این دو موسسه تحقیقاتی در مورد پرفروش ترین گوشی میان‌رده اندرویدی اختلاف نظرهایی جزئی دارند که احتمالاً به تفاوت در روش‌های آمارگیری بر می‌گردد.

موسسه تحقیقاتی Canalys ردمی نوت 8 و 8T را یک گوشی به حساب آورده و آن را جلوتر از گلکسی A51 در رتبه نخست پرفروش ترین میان رده اندرویدی قرار داده است. این دو شرکت در مورد سلطه گوشی‌های میان رده اندرویدی بر بازار اتفاق نظر دارند.

 

 

سلطه گوشی‌های میان رده بر بازار اتفاق تازه‌ای نیست چرا که پرفروش ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ نیز گوشی‌های میان رده سری گلکسی A سامسونگ و گوشی‌های سری ردمی شیائومی بودند. حال به گفته شرکت Strategy Analytics روند گرایش کاربران به گوشی‌های ارزان تر در سال ۲۰۲۰ هم تکرار شده و این گرایش به خاطر شیوع ویروس کرونا با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

البته اپل استثنا بوده چون گوشی میان رده‌ای در سبد محصولاتش نداشته است. موسسه Canalys می‌گوید آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی سه ماهه اول سال جاری میلادی بوده و آیفون ۱۱ پرو مکس و مدل پرو به ترتیب جایگاه‌های ششم و دهم را به خود اختصاص داده‌اند. اما حالا کمپانی کوپرتینویی با عرضه آیفون SE جدید دوباره به بازار گوشی‌های میان رده وارد شده و در آمارهای آینده حتما جایی در رده‌های نخست خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک