ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند

کدخبر: ۳۳۷۷۳۲
اقتصاد نیوز:محققان مشغول ساخت ماسک هایی هستند که در صورت ابتلای فرد به کووید۱۹ به رنگ فلورسنت می درخشند.
ماسک هایی که با تشخیص کرونا می درخشند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، محققان دانشگاه هاروارد مشغول ساخت ماسک هایی هستند که با ردیابی ویروس کرونا می درخشند. برای این منظور حسگرهایی در تاروپود پارچه بافته می شوند و زمانیکه فرد در آن نفس می کشد، ویروس کرونا را ردیابی می شود.

در مرحله بعد اگر فرد مبتلا به ویروس باشد، ماسک نوری فلورسنت منتشر می کند. این طرح اولیه نیازمند آن است که ماسک به وسیله یک دستگاه قابل حمل بررسی شود تا ابتلای فرد به کووید۱۹ را کنترل کند. هنگامیکه قرنطینه شیوع ویروس کرونا لغو شود، می توان به جای اندازه گیری دمای بدن افراد برای ردیابی کووید۱۹، از این روش برای شناسایی سریع بیماران استفاده کرد.

محققان دانشگاه های هاروارد وMIT ادعا می کنند می توان این روش را در حوزه حمل و نقل به کار برد. این در حالی است که انگلیس سعی دارد با شیوه ای ایمن کارمندان را به محل کار خود بازگرداند.

جیم کولینز یکی از محققان می گوید: همزمان با بازگشایی سیستم حمل ونقل می توان از این فناوری در بخش امنیتی فرودگاه ها  و هنگام انتظار مسافران برای هواپیما استفاده کرد. 

مورد استفاده دیگر به کارگیری در حمل ونقل عمومی است. بیمارستان ها نیز می توانند از این روش استفاده کنند. این فناوری نخست در سال ۲۰۱۶ میلادی برای مقابله با شیوع ویروس های زیکا و ابولا توسعه یافت.

به گفته کالینز ساخت این دستگاهها حدود یک دلار هزینه دارد و مقامات می توانند با اسکن کردن ماسک های عابران ابتلای ویروس به آنها را بررسی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید