تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی

کدخبر: ۳۳۷۸۲۵
اقتصاد نیوز:برخی علائم جدید بیماری کووید 19 که در سیستم گوارشی بدن ظاهر می شوند اعلام شده است.
تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس گزارشات دریافتی از بیمارستانهای سطح کشور، طی روزهای اخیر علائم مبتلایان به کرونا، از علائم تنفسی، مثل سرفه و تنگی نفس که با شیوع بیشتری در اسفند ماه دیده می شد، به علائم گوارشی تغییر کرده است. 

عمده ترین علائم گوارشی عبارتند از:

● اسهال شدید و مکرر ، 

● دل پیچه و دل درد، 

● حالت تهوع و استفراغ،

● کاهش اشتها

● تب خفیف

● اختلال حس بویایی و چشایی،

 

♦ضمنا، این علائم در سنین مختلف، میانسال، جوانان و حتی کودکان مشاهده می شود.

هموطنان باید بطور جدی توجه کنند که علائم فوق، نه الزاما، ولی می تواند با کرونا مرتبط باشد.

ادامه مراعات کامل و جدی رفتارهای حفاظتی مانند استفاده از ماسک و دستکش در شرایط فعلی و رعایت فاصله گذاری در ارتباطات اجتماعی، بدون توجه به شایعاتی مبنی بر کاهش قدرت ویروس، بایستی ادامه یابد‌.

همچنین در شرایط کنونی، حتی الامکان از خرید غذاهای آماده از بیرون، به خصوص آش و حلیم که به دلیل فرایند تهیه و تولید آن، امکان سرایت ویروس در آن بسیار بالاست خودداری کنند، این مواد خوراکی می تواند زمینه ساز بروز علائم گوارشی گردد. و در صورت تهیه این نوع غذاها و ساندویچ و فست فود، حتما قبل از استفاده آن را کاملا و به مدت زمان کافی گرم نمایند.

همچنین در صورت ابتلا به اسهال شدید و دل پیچه، قبل از مراجعه به بیمارستان ، به میزان کافی و زیاد از انواع مایعات و سوپ، در منزل مصرف نمایند. همچنین با تهیه پودر ORS، روزانه ۴ تا ۸ لیوان از محلول آن استفاده نمایند. و برای رفع دل پیچه می توانند از قرص هیوسین استفاده کنند.

چنانچه بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت درمان خانگی ،اسهال و استفراغ آنها ادامه یافت و یا تشدید شد، به بیمارستان مراجعه کنند، و اگر بستری شده یا با درمان سرپایی مرخص شدند، لازم است با توجه به احتمال انتقال ویروس فعال، از طریق محیطهایی مانند توالت و روشویی، به مدت حداقل یک هفته قرنطینه باشند و از تماس با افراد و حضور در محل کار خود داری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید