پیام‌های مرزشکنی امروز تعداد مبتلایان کرونا در ایران+نمودار

کدخبر: ۳۳۸۰۲۷
اقتصادنیوز: امروز تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده به کرونا، نسبت به روز گذشته با رشد 3 درصدی همراه شد و مجموع مبتلایان از مرز 120 هزار نفر گذشت.
پیام‌های مرزشکنی امروز تعداد مبتلایان کرونا در ایران+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز مهمتر از عبور مجموع مبتلایان از این سطح، روندی است که تعداد مبتلایان جدید در هفته‌های اخیر ثبت کرده‌ است. داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در 5 روز ابتدایی ماه اردیبهشت، تعداد مبتلایان جدید روزانه در محدوده 1200 نفر قرار داشته و این عدد به زیر سطح هزار نفر نیز در دهه دوم ماه نزول کرد. اما هر چه ماه به انتهای خود نزدیک‌تر شده، سطح تعداد مبتلایان جدید نیز در مسیر افزایشی قرار گرفته است. میانگین مبتلایان در 14 تا 18 اردیبهشت با 30 درصد افزایش از 1300 نفر عبور کرد. این عدد در 5 روز بعدی به 1526 نفر رسید و در 5 روز اخیر نیز سطح 1800 نفر را درنوردیده است.

crona (1)
گرچه مطابق اظهارات مقامات وزارت بهداشت، آنچه که موجب افزایش تعداد مبتلایان شده، بیشتر از آنکه متاثر از وضعیت کل کشور باشد، ناشی از بالا گرفتن بیماری در چند استان محدود است. اما باید توجه کرد که وضعیت در این استان ها به حدی شده که آمار کشوری را دچار تحول جدی کرده‌اند و آمار مبتلایان از مسیر کاهشی به طور کامل خارج شده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که اگر سطح قرنطینه و محدودیت‌های تردد در این استان‌ها و استان‌های مجاور جدی گرفته نشود، می‌تواند اتفاقی که در ابتدای شیوع کرونا در استان قم رقم خورد، تکرار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید