تمسخر صنعت خودرو ایران توسط سفارت کره شمالی !

کدخبر: ۳۳۸۰۴۰
​اقتصاد نیوز:صنعت خودرو ایران همواره با انتقادات زیادی مواجه بوده و حتی در این بین سفارت کره شمالی نیز خودروسازی کشورمان را مورد تمسخر قرار داده است.
تمسخر صنعت خودرو ایران توسط سفارت کره شمالی !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، صنعت خودرو کشورمان طی هفته‌های گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای مورد انتقاد قرار گرفته است و اقشار مختلفی اعم از مردم و کارشناسان داخلی از وضعیت فعلی خودروسازی در ایران انتقاد کردند. این انتقادات با رسیدن قیمت پراید در بازار طی هفته گذشته به ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. اکنون در مورد عجیبی کانال تلگرامی منتسب به کره شمالی نیز به صنعت خودرو ایران طعنه زده است که در فضای مجازی حواشی زیادی را به همراه داشت. گفتنی است ما در این مقاله قصد بررسی وضعیت صنعت خودرو را نداریم و فقط ماجرای طعنه کره شمالی به صنعت خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در زمانی که بسیاری از مردم ایران و کارشناسان صنعت خودرو را مورد انتقاد قرار دادند، کانال تلگرامی منتسب به سفارت کره شمالی در ایران پستی را با حالت تمسخرآمیز منتشر کرد و با کنایه به تولید خودرو در ایران نوشت:

ما ترجیح می‌دهیم تا زمانی که وسیله نقلیه مناسب و ایمن داخلی و بومی تولید نکرده‌ایم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم وگرنه برای مثال ساخت و فروش -البته گران- اتومبیلی چون پراید که جان ده‌ها هزار فارسی زبان را تاکنون گرفته است کار چندان پیچیده‌ای نیست.

صنعت خودرو ایران

انتشار این پست به دلیل حواشی پراید ۹۰ میلیونی آنچنان مورد توجه قرار نگرفت، اما برخی از کاربران متوجه این طعنه کره شمالی به صنعت خودرو ایران شدند و با انعکاس آن در فضای مجازی، با واکنش‌های زیادی همراه شد. چنین واکنش‌هایی باعث شد تا کانال تلگرامی کره شمالی این پست را حذف کند، اما این کانال تلگرامی پست‌های دیگری را منتشر کرد که باز هم واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. متن یکی دیگر از این پست‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

برخی از “دوستان فارسی زبان”، برخی مطالب ما را “طعنه به ایرانیان” و موجب دلخوری دانستند که لازم است این سوء تفاهم به این نحو برطرف شود؛ خودرویی که در ایران با نام “پراید” شناخته می‌شود حاصل مهندسی و صنعت دولت‌های امپریالیستی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن و شرکت‌های “فورد، کیاموتورز و مزدا” می‌باشد (که طبعا غیر قابل اعتماد بوده) که خط تولید آن به یکی از شرکت‌های ایرانی فروخته شد؛ “فورد فستیوا” که از نسخه‌های اولیه همین خودرو می‌باشد در سال ۱۹۸۶ در آمریکا از سوی سازمان امنیت جاده‌های آن کشور به عنوان ناامن‌ترین خودرو تولیدش متوقف گردید.

صنعت خودرو ایران

کانال تلگرامی منتسب به کره شمالی در ایران پست دیگری را با هدف تقدیر از صنعت خودرو کشورش منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

اتومبیل Naenara ساخت شرکت Pyeonghwa Motors، خودروی ملی وطنمان که به دست توانای مهندسان و صنعتگران بومی در سال ۲۰۱۷ تولید شده است هم اکنون تحت مالکیت شخصی بسیاری از شهروندان کره‌ای می‌باشد؛ “نای نارا” خودرویی زیبا، ایمن، ارزان و البته کم مصرف که در مدل‌های مختلفی همچون سواری، جیپ، ون و مینی بوس عرضه شده است.

صنعت خودرو ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید