گربه‌ها ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل می‌کنند

کدخبر: ۳۳۸۰۴۶
اقتصاد نیوز:طبق تحقیقات جدیدی که توسط محققان آمریکایی انجام شده است گربه‌های مبتلا به ویروس کرونا، این ویروس را به یکدیگر منتقل می‌کنند.
گربه‌ها ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل می‌کنند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، محققان در جدیدترین بررسی خود پی بردند که گربه‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و می‌توانند این ویروس را به یکدیگر منتقل کنند.

پایگاه خبری "CBS" نوشت، تیمی از محققان در دانشگاه "ویسکانسین" آمریکا با آزمایش روی چند گربه دریافتند که این حیوانات می‌توانند به عنوان ناقل، ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنند.

این تیم تحقیقاتی با انتشار نتایج آزمایش خود در مجله پزشکی "new england" بیان کردند که این آزمایش از اهمیت ویژه‌ای برای خانواده‌هایی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، برخوردار است.

این تیم تحقیقاتی به سرپرستی "یوشیهیرو کاواوکا"، استاد علوم پاتوبیولوژیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه "ویسکانسین"، سه گربه را به ویروس کرونا مبتلا کردند.

سپس با وارد کردن سه گربه دیگر به محل قرنطینه آنان متوجه شدند که گربه‌های سالم نیز بعد از گذشت دو روز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

محققان خاطر نشان کردند که هیچ کدام از گربه‌ها تاکنون هیچ نشانه‌ای از بیماری را از خود نشان نداده‌اند و تنها سلول‌های بدنشان به ویروس کووید 19 مبتلا است.

محققان بیان کردند که گزارش‌های اخیر در خصوص انتقال کووید 19 از گربه‌سانان به انسان و بالعکس و همچنین وجود برخی شواهد مانند باغ وحش برونکس (انتقال ویروس کرونا از کارگر باغ وحش به یک ببر) نشان می‌دهد که نیاز به یک بهداشت عمومی فراتر و بررسی‌های بیشتر است.

این تیم تحقیقاتی از مردم جهان خواسته‌اند تا از تماس با گربه‌ها خودداری کنند و کسانی که از این حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، در خانه مانده و حیوانات را در ارتباط با دیگران قرار ندهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید