افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد: خانواده ۵ نفر به بالا حدود یک میلیون تومان

کدخبر: ۳۳۸۱۵۰
اقتصادنیوز: رئیس کمیته امداد، به ارائه تازه ترین تصمیمات برای بهبود وضعیت معیشت مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت.

به گزارش اقتصاد نیوز : مرتضی بختیاری، روز دوشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد، در خصوص اقدامات کمیته امداد برای مددجویان این نهاد، توضیحاتی ارائه داد.

رئیس کمیته امداد گفت: قرار بود در ابتدا ۳۱۳ مرکز اطعام با عنوان یاران امام زمان (عج) راه اندازی شود که از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۱۷۰۰ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین قرار بود تا ماه رمضان ۵ میلیون پرس غذای گرم توزیع شود که با کمک مردم تا شب گذشته به ۶ میلیون و ۶۶۵ هزار پرس غذای گرم رسید و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان به ۷ میلیون پرس غذا برسد.

بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد افزایش مستمری‌ها از اول اردیبهشت اعمال شده است، گفت: از دولت و سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده اینکه به افزایش مستمری مددجویان کمک شود.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۴۳ هزار خانوار تحت پوشش امداد هستند، افزود: همچنین ۶۲۸ هزار خانوار نیز از تبصره ۱۴ تحت پوشش هستند.

به گفته بختیاری، مستمری یک خانوار یک نفره با مجموع مستمری و سبد معیشتی و یارانه بنزین و…، در مجموع ۲۸۲ هزار تومان، دو نفره ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان ،۳ نفره ۶۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴ نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان وخانوار ۵ نفره و بالاتر نیز ۹۸۷ هزار تومان در ماه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید