ترامپ نام دارویی که برای مقابله باکرونا مصرف می‌کند را فاش کرد!

کدخبر: ۳۳۸۲۵۵
اقتصادنیوز:«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که یک داروی ضدمالاریا مصرف می‌کند تا در صورت ابتلا به کووید-۱۹ علایم این بیماری را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا بامداد سه‌شنبه آسوشیتدپرس، ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که از «یک هفته و نیم » پیش داروی «هیدروکسی کلروکین» و یک مکمل زینک (روی) مصرف می‌کند.

ترامپ در هفته‌های گذشته بر خلاف نظر کارشناسان پزشکی تلاش کرد تا این دارو را به عنوان یک درمان احتمالی برای کووید-۱۹ معرفی کند.
به نوشته آسوشیتدپرس، این دارو می‌تواند باعث بروز عوارض جدی در برخی بیماران شود و تاکنون تاثیر آن در مبارزه با کرونا مشخص نشده است.
ترامپ اظهار داشت که پزشکان مصرف این دارو را به وی توصیه نکرده‌اند بلکه خودش آن را از پزشکان کاخ سفید درخواست کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که بازرس کل وزارت خارجه این کشور را به درخواست «مایک پمپئو» وزیر خارجه برکنار کرده است.
رییس جمهوری آمریکا جمعه به وقت محلی با ارسال نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا از برکناری «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور خبر داد و تأکید کرد؛ قرار است ظرف ۳۰ روز آینده این اخراج عملی شود.
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که لینیک در حال تحقیق درباره این مساله بوده که پمپئو یکی از کارکنان وزارت خارجه را مسوول کرده بود تا کارهای شخصی‌اش را انجام داده و سگش را به گردش ببرد.
ترامپ گفت که برکناری این مقام آمریکایی به علت تحقیقات وی در خصوص پمپئو نبوده است.
وی از برکناری لینیک ابراز رضایت و از تصمیمش در این مورد دفاع کرد.
در همین حال، پمپئو در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفت که وی به ترامپ پیشنهاد داده بود تا لینیک را برکنار کند اما این یک اقدام تلافی‌جویانه نبود.
از سوی دیپر، «الیوت انگل» رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اخراج بازرس کل وزارت خارجه این کشور احتمالاً به دلیل تحقیقاتش در خصوص اعلام وضع اضطراری از سوی ترامپ برای فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.
ترامپ سال گذشته در رابطه با تنش‌هایی که با ایران به وجود آورد، وضع اضطراری اعلام کرد تا از این طریق کنگره را برای فروش ۸ میلیارد دلار سلاح، که بخش زیادی از آن به عربستان بود، دور بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید