واکنش کارشناس نظامی سوری به ادعای نفتالی بنت

ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد که بخواهند خارج شوند

کدخبر: ۳۳۸۳۴۶
اقتصادنیوز؛ عبدالحمید سلهب» کارشناس نظامی و امور استراتژیک سوری در ضمن رد ادعاهای «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق اسرائیل مبنی بر خروج نیروهای ایران از سوریه تاکید کرد: اساساً ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد و آن‌هایی هم که حضور دارند، نیروهای مستشاری هستند که به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور مستقر شده‌اند.
ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد که بخواهند خارج شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سرهنگ «عبدالحمید سلهب» کارشناس نظامی و امور استراتژیک سوری در واکنش به ادعاهای «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در خصوص حضور ایران در سوریه، این ادعاها را صرفا یک جنگ روانی توصیف کرد.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که سخن وزیر جنگ سابق اسرائیل مبنی بر اینکه ایران شروع به عقب‌نشینی از سوریه کرده، «بی اساس» و «کذب» است و اصولا ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد و آن‌هایی هم که حضور دارند، نیروهای مستشاری هستند که به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور مستقر شده‌اند.

عبدالحمید سلهب تأکید کرد که حضور یا عدم حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست رهبری سوریه بستگی دارد و دولت سوریه تنها طرفی است که در این باره طبق اقتضای تحولات میدانی، تصمیم‌گیری می‌کند.

نفتالی بنت

نفتالی بنت شامگاه دوشنبه طی سخنرانی در مراسم تودیع خود و معارفه «بنی گانتز» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم اسرائیل، ادعا کرد: «ایران به طرز چشمگیری در حال کاهش محدوده نیروهایش در سوریه و تخلیه تعدادی از پایگاه‌ها است».

این کارشناس سوری در خصوص خواسته «نفتالی بنت» از «بنی گانتز» بعنوان وزیر جنگ جدید اسرائیل مبنی بر لزوم ادامه یافتن حملات به سوریه نیز گفت که این حملات در حالی که عمدتا به هدف مورد نظر خود نمی‌رسند، در عین حال نقض آشکار حاکمیت سوریه هستند.

او تأکید کرد که رژیم اسرائیل به بهانه واهی حمله به سپاه پاسداران و حزب‌الله این حملات را انجام می‌دهد اما سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بیشتر موشک‌ها را رهگیری و منهدم می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید