وحشت ترامپ از افشای حقیقت؛ ۴ بازرس کل در ۶ هفته اخراج شدند

کدخبر: ۳۳۸۵۲۱
اقتصادنیوز؛ دولت دونالد ترامپ در شش هفته گذشته، چهار بازرس کل را از نهاد‌های فدرال اخراج کرده است. این اقدام از سوی قانون‌گذاران دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قار گرفته است. هفته گذشته نیز این قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توضیح در باره علت اخراج این افراد شده‌اند.
وحشت ترامپ از افشای حقیقت؛ ۴ بازرس کل در ۶ هفته اخراج شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در شش هفته گذشته، دولت ترامپ، چهار بازرس کل را اخراج کرده است که برخی قانون‌گذاران آمریکایی از جمله دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این اقدامات انتقاد کرد‌ه‌اند و خواستار توضیح درباره علت عزل این افراد شده‌اند.

به نوشته وبگاه «ای‌بی‌سی نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می‌شوند را اخراج کند، اما او باید 30 روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند. 

وبگاه ای‌بی‌سی نیوز، این چهار بازرس کل که در شش هفته گذشته اخراج شده‌اند را در گزارشی معرفی و درباره آنان توضیح کوتاهی ارائه کرده است. 

«استیو لینیک»، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا / تاریخ اخراج: 15 مه 

جدیدترین کسی که از سوی ترامپ اخراج شد استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود. اخراج وی موجب عصبانیت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شده و آنان خواستار بررسی اخراج وی شده‌اند. 

گفته می‌شود اخراج استیو لینیک که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بود، به توصیه خود پامپئو انجام شده‌ است.

لینیک در حال تحقیق درباره برخی اقدامات پامپئو از جمله سو‌ء‌استفاده از کارکنان وزارت خارجه آمریکا و همچنین درباره سو‌ء‌استفاده ترامپ از قدرت خود در تأمین سلاح به عربستان سعودی در سال 2019 بوده است. 

«کریستی گریم»، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا / تاریخ اخراج: 1 مه 

ترامپ بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را در اول ماه مه اخراج کرد. بر اساس گزارش این نهاد، گریم از سال 1999 برای این وزارتخانه کار کرده بود. اخراج وی بعد از اینکه وی گزارشی را برای کمبود شدید لوازم پزشکی و دارویی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا منتشر کرد، انجام شد.

«گِلن فاین»، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) / تاریخ اخراج: 7 آوریل 

فاین قبل از اینکه در سال 2016 در وزارت دفاع آمریکا بازرس موقت کل شود، یازده سال بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بود. وی برای هدایت یک کمیته‌ای که وظیفه نظارت بر استفاده از 2 تریلیون دلار بسته حمایتی کرونا را داشت، گماشته شده بود که توسط ترامپ اخراج شد. 

«مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا / تاریخ اخراج: 3 آوریل 

آتکینسون، در تاریخ سوم آوریل از سمت خود به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اخراج شد. ترامپ که وی را در سال 2017 به این سمت گماشته بود، در نامه عزل او، عنوان کرد که به آتکنسون، اعتماد ندارد. 

ارتباط آتکینسون با کنگره در مورد شکایتی که از یک افشاگری شده بود، به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ درباره مسئله اوکراین کمک کرد.

وحشت ترامپ از افشای حقیقت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید