وزیرخارجه آمریکا نسبت به تجارت دریایی با ایران هشدار داد

کدخبر: ۳۳۸۵۶۱
اقتصادنیوز : وزیرخارجه آمریکا در ادعاهایی نسبت به تجارت دریایی با ایران هشدار داد و مدعی عواقب شدید برای شرکای تجارت دریایی با ایران شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری، با تکرار ادعاها و اتهامات ضد ایرانی خود، همچنین به جامعه بین‌المللی درباره تجارت با کشتی‌های مرتبط با ایران هشدار داد.

پمپئو در این ارتباط مدعی شده که تجارت دریایی با ایران «‌عواقب شدیدی» به همراه خواهد داشت.

این اظهارات پمئو در یک نشست خبری و همزمان با آن اعلام شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست جدیدی از مقامات و مسئولان ایرانی تحت تحریم واشنگتن را منتشر کرد.

در همین ارتباط، دور تازه تحریم‌های آمریکا ۹ نفر از افراد از جمله «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور ایران و همچنین سه نهاد را از جمله دو زندان هدف قرار داده است.

اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا همزمان با درخواست‌های جهانی برای تسهیل و لغو تحریم‌ها علیه ایران و دیگر کشورها به دلیل شیوع کرونا صورت گرفته است.

پیش از این بسیاری از رهبران سیاسی و همچنین شخصیت‌های حقوقی و دانشگاهی با انتقاد از تداوم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها خواستار لغو این تحریم‌ها شده بودند و حال اعلام دور جدیدی از تحریم‌ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از بی توجهی واشنگتن به افکار عمومی جهانی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید