هشدار وزیر بهداشت:

هنوز ۹۰ درصد مردم به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند

کدخبر: ۳۳۸۶۱۰
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت گفت: بزرگترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌ها دوباره گرفتار پیک‌هایی از بیماری در کشور باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سعید نمکی در حاشیه برگزاری تله کنفرانس با وزرای بهداشت پنج کشور منطقه، تصریح کرد: امروز با پنج کشور عرب زبان همسایه و غیرهمسایه مانند، کشور‌های یمن، قطر، امارات، کویت و عمان به صورت تله کنفرانس ارتباط برقرار کرده و گزارشی را از وضعیت کرونا در آن کشور‌ها شنیدیم و ما نیز گزارشی را ارائه کردیم.

وی افزود: خوشبختانه افتخارات بسیار ارزنده‌ای که جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بیماری‌ها کسب کرده، به اطلاع این عزیزان رسید، از بعضی از این کشور‌ها مانند، کشور دوست و برادرمان قطر به دلیل رساندن برخی تجهیزات به خصوص ماسک در طی این مدت، تشکر کردیم، همچنین برای کمک‌های فنی و تخصصی در زمینه مدیریت بیماری و انتقال تجربیات علمی درزمینه تحقیقات گسترده و پروژه‌های علمی مان به منظور کنترل بهتر بیماری در این کشور‌ها نیز اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین، درخصوص گسترش روابط تجاری به خصوص با کشور‌هایی مانند، کویت، عمان، قطر و عراق اعلام آمادگی کردیم تا بتوانیم روابط تجاری بهتری را در سایه رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال آن‌ها در مرز‌ها با یکدیگر داشته باشیم.

 دکتر نمکی در ادامه با تاکید بر رعایت مردم در تعطیلات عید فطر و عدم مسافرت، گفت: ما در مبارزه و مدیریت بیماری کرونا، با لطف خداوند و با همراهی مردم و مشارکت همه دستگاه‌های برون و درون دولت، بسیار موفق عمل کردیم، اما بزرگترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌ها دوباره گرفتار پیک‌هایی از بیماری در کشور باشیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر در استان خوزستان و بعضی از استان‌هایی که خیز‌های جدیدی از بیماری را برداشتند، می‌ببینیم که کاملا منطبق بر عدم رعایت اصول و پروتکل‌ها بودند؛ لذا از مردم عزیز خواهش می‌کنم که تعطیلات عید فطر را هم مانند سایر همراهی‌هایی که با مجموعه دولت و وزارت بهداشت داشتند، رعایت کنند و سفر نروند، سفر‌های جدید، به معنای ابتلا‌های جدید به کووید ۱۹ است.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت کشور که هنوز به بیماری مبتلا نشده است، در بسیاری از مناطق، بیش از ۹۰ درصد است. اگر اتفاق جدیدی بیفتد و خدای نکرده این گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، واقعا برای بنده و همکارانم بسیار بسیار کار سخت و نفس گیری خواهد شد، ضمن اینکه عزیزانی که برای گذراندن اوقات خوش، به سفر می‌روند، یک مدت طولانی بیماری را باید با خودشان به همراه می‌آورند، ضمن اینکه همه از این بستر جان سالم به در نمی‌برند. متاسفانه در بحران کرونا، تعداد قابل توجهی از هموطنانمان را از دست دادیم.

 بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت تاکید کرد: از مردم درخواست دارم فعلا سفر نروند، در استان‌های قرمز که درحال حاضر برای ما مشکل ساز هستند، تردد نکنند. این تصور که با گرم شدن هوا بیماری مهار خواهد شد، یک خیال بسیار بیهوده ایست، استان‌های گرمسیر ما دچار بیماری هستند و خواهشم این است که هموطنان بیشتر همراهی کنند تا بتوانیم تا پایان خرداد شاهد وضعیت مطلوب تری باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید